Met hoeveel % zullen de laptop prijzen dalen na release Windows 8?

Ik weet dat in Oktober de nieuwe Windows 8 apparaten zullen verschijnen. Mijn vraag is dus met hoeveel % de standaard laptop prijzen zullen dalen, die dus geen gebruik maken van de huidige technologie. Dus Geen touchscreen oid.

Laten we zeggen een laptop kost nu 700%, hoeveel kost dezelfde laptop in oktober/november/december?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een laptop kost nu 100% of 700 euro, niet 700%, dan kost hij namelijk 7x zoveel als normaal.

Antwoorden (3)

Dat is een goede vraag waar gloof ik geen antwoord op is, ik zelf verwacht dat de op heden bestaande win7 laptops straks verkocht gaan worden met windows 8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De prijzen zullen niet dalen, behalve hier en daar een uitverkoopje.

Laptops met touchscreen zullen in eerste instantie duurder zijn (want geschikt voor windows 8) en na een jaartje, als alle oude laptops op zijn, zullen de prijzen naar een vergelijkbaar niveau met nu dalen.

Je krijgt dus meer voor hetzelfde geld. Zo werkt het al jaren: je kunt tenslotte geen pentium IV 2.4GHz laptop voor 99 Euro kopen...

Dit alles vooropgesteld dat windows 8 met touchscreen een succes wordt op de desktop/laptops, en daar ben ik persoonlijk nog niet van overtuigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
profetieën die ook echt uitkomen kosten geld, je zou dus netto wel eens duurder uit kunnen zij....
Gekkigheid natuurlijk, evenals al die andere serieus bedoelde antwoorden die je nog zult krijgen. Het prijsverschil met een computer MET touchscreen t.o.v. eentje zonder. Voor veel mensen een barrière en de prijsdaling van de oude bakkies zou wel eens tegen kunnen vallen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het prijsverschil met een computer MET touchscreen t.o.v. eentje zonder is groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
profetie: over een jaar of drie hebben nagenoeg alle laptops een touchscreen, en kosten vrijwel hetzelfde als nu (afgezien van een inflatiecorrectie van een procent of tien of minder). Leg deze profetie in een verzegelde envelop bij je notaris en verdien er in 2015 geld mee :)
(Ik heb geen voorspellende gaven, ik trek gewoon de lijnen uit de recente geschiedenis door naar de nabije toekomst)