usb poorten en station namen, hoe zit dat nou? zie uitleg

ik heb 4 usb poorten op me laptop en vaak meerdere apparaten tegelijk aangesloten, echter als ik een usb stick in de rechter poort doe, is dat station I, doe ik de stick in andere poort dan is dat nog I?
ik dacht dat de poorten zelf een vaste naam hadden zoals links achter is bij mij station F, maar als ik die usb in een andere poort doe, geeft mijn laptop weer station F aan, terwijl het niet dezelfde poort is?
kan ik dit veranderen? dat links achter is en blijft station F, en als ik die in een andere poort doe dat dat een andere letter is en niet weer station F?
ik wil dus dat links achter station F blijft en aan de rechterkant station I, ongeacht wat ik er op aan sluit, het lijkt of dat de usb sticks en schijfen zelf een vaste station hebben .. hoe verander ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Het beste antwoord

Een USB-poort wordt pas een station als er een USB-stick of externe harde schijf op aangesloten wordt. Het krijgt dan meestal de eerstbeschikbare letter toegewezen. Als je de USB-stick verwijderd, wordt de stationsletter weer vrijgegeven. Deze zal weer toegekend worden als er weer een stick wordt aangesloten, ongeacht op welke poort. Volgens mij is het niet mogelijk een vaste letter toe te wijzen per poort.