Ik heb Windows XP op mijn computer (1 jaar oud), hoe kan ik Windows 7 erop doen?

Mijn computer is al 2 maanden kapot, maar ik wil er nu dus Windows 7 op doen. Moet ik dan iets verwijderen op mijn computer zodat Windows 7 er op kan? Of moet ik iets anders doen?

Toegevoegd na 1 dag:
En behoud ik al mijn bestanden? Of wat raak ik kwijt? En word mijn computer hier ook trager van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u een herinstallatie doet bent u alle bestanden kwijt tenzij die op een andere partitie staan. De volledige C: drive wordt overschreven.
Bij een upgrade behoud u alle instellingen maar toch best eerst een backup maken.

Het beste antwoord

eerst en vooral moet u de Windows 7 Upgrade Advisor downloaden en uitvoeren.
Zo kan u zien of uw PC voldoet aan de vereisten.
Pas daarna kan u die upgrade uitvoeren, ja UPGRADE want u moet niet noodzakelijk een full install doen van W7.
Volg de raad op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan moet je een windows 7 instalatie cd kopen... Controleer wel even of de computer aan de benodigde systeemeisen voldoet...
1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Druk de hele tijd nadat je op de startknop hebt gedrukt op F12, dan kom je in het Boot Menu.
2. Zorg dat deze op cdrom staat
3. Zet pc uit
4. Doe de win7 cd er in
5. Volg de instructies op van de cd

INSTALLEER GEEN WINDOWS 7 ALS:
- je RAM lager is dan 2gb
- een slechte processor hebt (google dit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult ten eerste idd moeten kijken of je pc windows 7 wel aan kan.
Dan zul je een windows 7 pakket moeten kopen (in de mediamarkt bijvoorbeeld)

Het installatieproces is duidelijk te volgen, en de optie om je bestanden te houden is er ook.

Als je computer windows 7 niet aan kan ( of maar net aan) en je besluit het toch te installeren, dan kan het zijn dat je pc trager word, omdat windows 7 meer ram gebruikt dan xp.

Voldoet je pc echter aan de eisen vd hardware dan is het geen probleem.