Ik heb een dell m4400 gekocht. Kan ik daar 1066mhz ddr3 in stoppen?

Ik heb de computer net gekocht en wil wat extra werkgeheugen erin stoppen. Het huidige geheugen is volgens de verkoper ddr2 800mhz pc6400 geheugen. Kan ik dan gewoon dit geheugen erin stoppen: http://www.informatique.nl/137470/corsair-so-dimm-8gb-2x4gb-pc3-8500.html ? Volgens intel ondersteunt de processor dit wel.

Toegevoegd na 11 minuten:
Daarmee moet dus wel allebij de geheugen stickjes van 2gb ddr2 eruit gehaald worden om de 8gb erin te doen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee, onmogelijk. Het zal helemaal niet passen.

DDR3 geheugen is namelijk helemaal niet compatibel met DDR2 geheugen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ook de processor kan het niet aan. De processor zal namelijk alleen passen in een moederbord met een bijhorende chipset en elke chipset die met deze processor kan samenwerken zal steeds enkel DDR2 geheugen ondersteunen. Helaas heeft dit soort geheugen zijn prijs. De goedkoopste die ik heb kunnen vinden was deze: http://www.hardwarewebwinkel.nl/componenten-geheugen-intern-laptopgeheugen-dimm-sodimm-ddr2-corsair-sodimm-ddr2-p-38037.html?utm_campaign=pricecompare&utm_content=textlink&utm_medium=membership&utm_source=hardwareinfo €185 met verzendingskosten erbij. Stel jezelf ook de vraag of je echt wel 8 GB nodig hebt. Want niet-gebruikt geheugen houdt de chipset onnodig bezig en kan dus op die manier de pc ook vertragen. Met andere woorden: een computer met een geheugen van 8 GB die meer dan 4 GB gebruikt is inderdaad sneller dan diezelfde computer met 4 GB. Maar als er nooit meer dan 4 GB geheugen wordt gebruikt is de computer van 4 GB sneller dan de computer die 8 GB geheugen heeft. Hou er ook rekening mee dat je een 64-bits besturingssysteem zal moeten hebben. Anders stop je 8 GB in je laptop en zal deze nog maar van de helft gebruik kunnen maken.