Help met Hauppauge HD PVR Gaming Edition 2?

Hallo,

Voor mijn verjaardag heb ik een HD PVR Gaming Edition 2 gekregen. Ik heb er alleen problemen mee om beeld te krijgen. Ik heb altijd op PS3 met HDMI gespeeld. Nu moet je met de pvr 2 component gebruiken. Ik heb dus de component kabel in de ps3 en pvr gestopt, en van pvr naar tv. Er zit nog steeds een HDMI kabel in de ps3 omdat ik anders geen beeld heb. Als alle kabels volgens de handleiding erin zitten switch ik op mijn PS3 van HDMI naar component. Dan doe ik de HDMI kabel van ps3 naar tv uit de tv en de HDMI kabel van pvr naar tv erin. En dan heb ik geen beeld op de tv, en ook niet op de software op mijn computer. Ik heb de pvr geüpdatet en ook de drivers. Help?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als je dit nieuws stuk leest kom je misschien al wat tegen: http://www.gamer.nl/nieuws/376710/capturekast-hd-pvr-2-gaming-edition-nu-beschikbaar

bij PlayStation 3-games is dit beperkt tot 1080i. Voor beide consoles worden de benodigde kabels meegeleverd en er is geen Component-aansluiting meer nodig voor de PS3. De HD PVR 2 Gaming Edition komt namelijk met een manier om het HDMI-beeld naar Component om te zetten.

Je PS3 terugzetten naar 720p (niet 1080i dat is altijd gehannes) en toch eens even kijken of alles goed gaat met je aansluitingen. Test ook dit als je toch met component werkt: Sluit je PS3 direct aan op je tv om te zien of de instellingen van je PS3 video output goed staan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk dat dat nieuwsstuk fout zit en dat dat van HDMI alleen geldt voor de Xbox360. Wat je wel echt moet doen is kijken of je video-uitgang instelling goed staat. Als je geen rood-groen-blauw kabel hebt kan je ook gewoon even een rood-wit-geel kabel gebruiken, zolang je maar rood met rood verbindt en groen met groen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
720p ingesteld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt er dan op dat het apparaat niet functioneert. Even contact opnemen met de fabrikant/verkoper wellicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Branden de lampjes achterop wel? Welke indicatie heb je dat de Hauppauge uberhaubt werkt?
Had je bij de instellingsmenu van de PS3 ook aangegeven dat je de componentuitgang wilt gebruiken ipv HDMI? Wellicht kun je daarnaast het signaal ter test ook even omzetten naar 720p. Mocht het niet lukken neem dan even contact op met de helpdesk van Hauppauge. Zie link in bron.