Is het mogelijk om mijn best wel oude pc up te graden zodat hij snel wordt?

Ik heb een computer gekregen met windows xp erop, maar het duurt gewoon ontzettend lang om internet of andere dingen te openen. Ik wil graag weten of het eigenlijk wel kan om er nieuwe dingen in te plaatsen waardoor hij sneller wordt. Wat zou ik dan eventueel moeten kopen?

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb even opgezocht welk type computer ik heb en dit is het pakket dat ik heb. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00766768&tmp_task=prodinfoCategory&cc=nl&dlc=nl&lang=nl&lc=nl&product=3254774

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat al die hulpprogramma's, veel tijd kosten en weinig opleveren. Instaleer xp S3 opnieuw, als als XP en de software die je nodig hebt geinstalleerd is en de pc is nog steeds traag, kijk dan of je genoeg werkgeheugen hebt(niet harddisk ruimte dus) als dit het geval is loont het de moeite om extra werkgeheugen te kopen(mits mogelijk) p.s. Kijk eerst even welke drivers je nodig hebt en zorg vast dat je die verzameld hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

XP wordt al een tijdje niet meer ondersteund door Micro Soft.
U hoeft evenwel niet speciaal iets te kopen.
Om uw PC veel sneller te laten werken kan u 2 dingen doen.
Download het gratis Ccleaner ( zie onderstaande link daarvoor en meer uitleg)
Kuis nu uw PC volgens de instructies en herstel daarna uw register.
Daarna defragmenteren, klik op start=> programma's=> systeem=> defragmentatie en laat maar lopen op de C:drive.
Nu rebooten en u zal versteld staan van de snelheid.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Technisch wordt het nog verder ondersteund maar er komen geen nieuwe service packs meer sinds geruime tijd.
Trouwens XP is een zeer stabiele OS, veel beter dan Vista. En proficiat ik zie dat u SAAB rijdt !
Je besturingssyteem even opruimen en harde schijf defragmenteren kan al een stuk helpen. Of om het iets rigoreuzer aan te pakken, Windows opnieuw installeren.

Je kunt er wel nieuwe hardware instoppen, de vraag is alleen of dit nog nut heeft. Als je echt snelheidswinst wilt halen, moet je de processor upgraden, en die is vrij duur.

Eventueel wat geheugen bijplaatsen is misschien wel een optie, want dat kost slecht een paar tientjes, maar wel snelheids winst haal je daar niet mee.

Overigens Windows XP echt verleden tijd, wordt het niet meer ondersteund en werkt steeds minder software erop.

Dus echt je pc upgraden zou ik niet aanraden. Ga hier mee door tot het echt niet meer gaat en koop dan gewoon een nieuwe, dat lijkt mij de efficiëtste oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan best.
Ik heb ook een oude PC.

Die heb ik door een thuis-support bedrijfje laten opknappen, niet deze, maar er zijn veel bedrijfjes die dat doen:

http://www.freshpc.nl/contact.htm?gclid=CJLRmIbBmrICFSfMtAodRWEAOg

Ik was 50 euro kwijt en mijn PC loopt weer als een treintje.