hoe verhoog ik mijn proccesor snelheid?

ik heb nu een intel pentium B940, 2.0 ghz,
ik heb minimaal 3.2 ghz nodig, kan ik dit uitbreiden net als men kan met een werkgeheugen met een open slot en een nieuw geheugenplaatje kopen enzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
11 jaar geleden
Waar heb je eigenlijk 3.2GHz voor nodig ? Het is niet de enige factor die bepaalt hoe snel de processor is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi gvrox,
ik wil een externe dvd / blu-ray brander op me laptop aansluiten, bij die brander staan de specificaties wat de computer moet hebben, pentium D (hier had ik ook al een vraag over gesteld) en een 3.2gHz nodig,
ik weet niet of mijn intel pentium B940 met 2.0 gHZ dan ook deze brander kan hebben of dat ik het el moet verhogen..?

Antwoorden (1)

Dat gaat niet zo eenvoudig als een geheugenreepje in een leeg slot duwen; de oude processor en de koeler moeten er eerst af, dan kan de nieuwe processor erin, en de koeler er weer op (het beste is om ook de koelpasta te vervangen). Maar volgens mij is de B940 een mobiele processor, gaat het hier om een laptop ? Zo ja, dan is de processor niet te vervangen.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja betreft een laptop, maar bedankt in ieder geval voor t antwoord
gvrox
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, het kan inderdaad wel in sommige gevallen, maar lees eens http://forum.notebookreview.com/hardware-components-aftermarket-upgrades/604948-how-easy-upgrade-my-laptop-cpu-myself.html waaruit toch wel duidelijk wordt dat zelfs als het kan, dat het heel lastig is. Het BIOS moet de CPU ook kunnen herkennen en zoals je al zegt moet het moederbord de frequentie aankunnen.