Ik heb onlangs deze kabel in mijn bezit gekregen. Hoe kan ik die aansluiten?

Aan de ene kant kan ik 2 monitoren aansluiten maar de andere kant is mij onbekend.
(Werken de monitoren mits de kabel goed is aangesloten zonder software?)

Toegevoegd na 10 minuten:
Zijn zulke kaarten nog op de markt? Of is het ouderwets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ff het passende gaatje zoeken

Het beste antwoord

Met deze kabel kun je 2 analoge monitoren aansluiten op een grafische kaart met dual video-out. Veelal zijn dit smalle kaarten die in lage desktop PC's zitten (bv. HP) en geen plek hebben voor 2 connectors naast (boven) elkaar. Bij deze kaart hoort natuurlijk een driver die dan de 2 monitoren zo aan kan sturen. Je kunt dan je desktop verdubbelen (2x hetzelfde beeld) of vergroten (2x zo groot beeld naast of boven elkaar). Je hebt ze tegenwoordig ook met 2x DVI.

De kaarten worden niet zo heel veel gebruikt en zijn dan ook relatief duur. Tegenwoordig hebben veel grafische kaarten 2 uitgangen en doen in principe hetzelfde. Alleen als je een smalle desktop pc hebt, heb je (soms) voor 2 monitoren zo'n kaart nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die "andere kant" past alleen maar op een videokaart waar deze kabel bij is meegeleverd. Als je die kaart niet hebt, heb je ook niets aan deze kabel.
AWM
14 jaar geleden
zijn verloopstekkers voor te krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet eruit als een matroxkabel, hier heb he volgensmij een matroxkaart voor nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een monitor splitser kabel.
Je hebt er een voor toetsenbord en muis, en een voor een monitor. De twee zijn bedoelt om op de monitoren te worden gezet, de andere kant is voor jouw pc. Die andere kant kan op iedere kaart, maar aan jouw kabel zit zo'n moderne connector. Als die niet op jouw kaart zit (omdat het een oudere of goedkopere kaart is) dan moet je een verloopstekker gebruiken. Ga maar eens vragen bij jouw systeembeheerder op kantoor. Hij heeft er vast wel een over. Ze zitten namelijk bij de meeste nieuwe pc's gepakt. HP bijvoorbeeld. Je kunt dan met twee beeldschermen werken, evenwel met gelijke inhoud. Handig als je met iemand samenwerkt, die moet meekijken. Met die andere kabel kun je toetsenbord en muis delen, zodat je samen kunt werken aan een project.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo modern hoeft die kabel ook niet te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat met 2 muizen en toetsenborden samen aan 1 projekt werken, wil ik nog wel eens zien.
kijk hier even hier hebben ze alle kabels die je maar kan bedenken ,en alle verlopen ervoor.

http://www.allekabels.nl/monitor_kabel.html