Waarom kan ik niet op mijn eigen modem en wel op dat niet beveiligde van de buurman?

Ik heb regelmatig dat ik niet op mijn eigen netwerk kan en wel op die van de buurman.
Ik krijg de melding wel verbonden geen internet toegang..

Ik kan natuurlijk weer mijn modem resetten maar dat is al de 20 keer binnen te korte tijd.
Mijn laptop heb ik opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft. (alleen met de laptop.)

wie weet de reden met oplossing?
ik heb een satelite t130 geloof ik en heb internet van telfort.
ik draai nu win 7 ultimate

Toegevoegd na 12 uur:
Ik kan wel op mijn modem komen maar krijg geen internet toegang. Ik gebruik dus opzettelijk mijn buurmans modem, Ik maak daar geen automatische verbinding.

mijn vraag is eigenlijk alleen waarom krijg ik van mijn modem wel verbinding met de modem en niet met het internet???
de imac mac mini macbook air doen het allemaal wel ook draadloos.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Tja dat is inderdaad een probleem
er hoeft maar even een glitch te zijn
en dat draadloze signaal van je buurman, zonder beveliging is het probleem
omdat de pc vanzelf zoek naar het eerste het beste signaal en tja een signaal zonder beveiliging is sneller klaar dan eentje met beveiliging wegens de encryptie

Het beste wat je kan doen is naar de buurman lopen
en hem vertellen dat ie tenminste een ww op zijn router moet zetten desnoods help je hem even met zijn router en het instellen van zijn pc's
doe je hem ook een plezier denk ik
Dat zal het probleem verhelpen
pas daarna kan je goed onderzoeken wat er eventueel mis is met jouw router ?
maar denk dat het euvel herimee echt wel verholpen is

P.s als zijn verbinding inderdaad onbeveiligd is kan je zelf op afstand zijn router beveligingen ;)

LOL
Is wel grappig maar dan heeft hij het probleem er niet op te kunnen ;)
maakt het wachtwoord dan:
hebuurmanzeteenwachtwoordopjerouter ;)

Misschien is ie wel zo slim dat ie dat toch kan uitvinden ;)
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Ok dan is het misschien even een kwestie van kijken hoe je netwerk kaart staat ?
dhcp aan ? etc staat ie niet op en fixed ip ?
Want als je kan verbinden is er niets mis met het modem en ook niet met je beveiliging maar is er iets mis met je ip adres ?
Wat het probleem met de buurman betreft: in je netwerkinstellingen het vinkje bij "automatisch verbinding maken" weghalen bij de verbinding met je buurman, en bij je eigen verbinding juist inschakelen. Nu zal je netwerkkaart alleen op zoek gaan naar je eigen verbinding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je werkt draadloos met je laptop. Vermoedelijk heeft je buurman een router die een zeer sterk signaal geeft. Informeer ff bij hem op welk kanaal hij zijn router ingesteld heeft. Dan kies jij een ander kanaal in jouw router, evt ook de sterkte opschroeven.