waarom word mijn SDHC card maar één keer gelezen?

mijn foto's worden keurig op de pc ingeladen/gelezen. wanneer ik de SDHC kaart er uit haal (veilig verwijderen) en hem er opnieuw instop omdat ik perongelijk een verkeerde datum heb opgegeven, en hem opnieuw in de PC stop dan zegt hij dat er geen foto's meer op de card staan. maar als ik via windows verkenner kijk staan er gewoon foto's op de kaart. waarom leest de pc de kaart niet voor een tweede keer als ik die in het Cardslot van de PC stop?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik vergat te zeggen dat mijn PC een HP Omni 27" is. en als ik een losse Cardreader gebruik ik namelijk wel voor een tweede of meerdere keren de SD card kan lezen. gekoppelde vraag is dus waarom niet een tweede keer via de PC en wél vis de losse cardreader?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit probleem heb ik ook al enkele keren voorgehad. Je mag niet op veilig verwijderen drukken wanneer je je SD kaart eruit wil halen. Want dan gaat je pc je interne kaartlezer veilig verwijderen.
Je zal zien moest je het toch nog eens voorhebben en je start je pc opnieuw op zal je je kaart wel terug kunnen uitlezen via je interne lezer.
Dus als je je kaart eruit wil halen kan je die er gewoon uithalen zonder gevaar. Je probleem zal dan niet meer gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de oplossing die ik via de email heb mogen ontvangen gaat helaas niet op. Vanaf het begin heb ik het zo gedaan. eerst de sd kaart er uit. en toen ik hem er weer een keer in deed zoals ik hierboven vertel stonden er geen foto's meer op (wel via Windows Verkenner). het was een collega die zei dat ik het kon voorkomen als ik eerst de "hardware veilig verwijderen" aanklikte. dus dat heb ik gedaan maar wat ik ook doe, als de foto's éénmaal van de kaart zijn gelezen en overgezet naar de map, kan het niet weer opnieuw via de interne cardreader. gelukkig let ik wel op dat ik de juiste gegevens invoer zodat ik ze niet opnieuw hoef in te laden in de PC. tot dan zal ik het er mee moeten doen.