Ik heb een Solid State Drive gekocht met een snelheid van 550 MB/s. Mijn Disk speed test geeft een snelheid van 247,6 MB/s... wat is het probleem?

Ik heb in mijn macbook pro een sata 3 aansluiting. In theorie 6.0 Gb/sec (gigabit)

Mijn SSD is een ocz agility 3 240 gb. op websites staan snelheiden vermeldt van 550MB (MEGABYTES) schrijfsnelheid en 500 MB Leessnelheid.

Helaas kom ik aan snelheden van max. rond de 240 MB...

ben ik opgelicht of....wat is er mis...?

website model:
http://www.ocztechnology.com/ocz-agility-3-sata-iii-2-5-ssd.html

bijgeleverd screenshot van mijn disk speed test.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je met een SSD beter af kan vragen dan hoeveel MB/s verplaats ie nou precies, is hoe voelt mijn systeem nu aan? Start Windows sneller, starten programma's sneller?

Het beste antwoord

Het gaat er met SSD's om welke test je gebruikt. Elke test test op een andere manier (grote en kleine blocks, sequential/random, comprimeerbaar/oncomprimeerbaar).

Test met Atto blokken van 1MB en je zou deze resultaten kunnen krijgen: http://nl.hardware.info/reviews/2177/6/ocz-agility-3-240-gb-ssd-review-atto-disk-benchmark
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt! Dankjewel! En ik moet eigenlijk ook niet klagen:P mijn laptop start nu op in 14 seconden dus ik ben allang blij!

Andere antwoorden (2)

Volgensmij (dit weet ik dus niet zeker) is dit omdat hij leest en tegelijkertijd schrijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je sata controller van je moederbord de maximale snelheid geeft!
Ik denk dat je maar sata-300 controler hebt. Dus dat zal je botteneck zijn...

Voor dit probleem op te lossen moet je een sata-600 controler kopen!