Is deze gamepc van tweakers.net geschikt om battlefield 3 (of spellen met vergelijkbare benodigde performance) op te spelen?

Ik ben(heb er ook al eens eerder een vraag over gesteld) op zoek naar een gamecomputer en heb een beperkt budget(max. ongeveer 850 incl. randapparatuur). Nu zag ik op tweakers.net de best buy guide van deze maand, en ze hebben een computer samengesteld die in totaal ongeveer 650 euro zou kosten. Dit vind ik wel een goede prijs, maar nu vraag ik me af of deze computer wel snel genoeg is om zware spellen als battlefield 3 te kunnen spelen. Ook vind ik de behuizing die ze hebben uitgekozen helemaal niets, er zitten maar twee usb-poorten in, dus kies ik liever voor een andere. Daarom ook de volgende vraag: maakt het uit wat voor behuizing ik kies(past het er dan nog wel in, moederbord ondersteuning etc.)? Ik ga dan gewoon voor een kast die er goed uitziet met vier USB-poorten ofzo en een stuk of 3 koelers erin.
Hier de link:
http://tweakers.net/reviews/2647/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2012-budget-en-basisgamesysteem.html

Oh, en trouwens, moet ik nog een apart besturingssysteem erbij kopen als ik al deze onderdelen heb, en is deze computer goed zelf in elkaar te zetten zonder enige ervaring?
Sorry voor de vele vragen, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

jazeker, er zit een redelijk dikke grafische kaart in, en dit is wat games nodig hebben.

je zou er zelf verder nog een i5 bij kunnen halen, in plaats van de 920, dit maakt hem nog wat sneller, maar dat merk je vooral bij het laden etc.

Toegevoegd na 11 uur:
met 920 bedoelde ik de processor, de G620.. en ja ik heb bij het budget gekeken.

bulldozer is heel goed in multithreading etc.. games hebben dat amper, en ook geen hyperthreading, bulldozer en i7 vallen daardoor af.. (i7, betalen voor iets wat je niet gebruikt.. haal dan een i5, dat is een i7 zonder hyperthreading)

die budget pc, met een i3/i5 en die duurdere 3d kaart is sneller bij de meeste games, i5 voor de wat zwaardere games (lees, singleplayer met veel AI) i7, nergens voor nodig, dat is immers een i5 met hyper-threading...

en ik zal nooit zeggen dat je alles op zn hoogst kan spelen, maar ik zal het maar zo zeggen, die budget pc met die budget kaart, is al redelijk snel, dikkere cpu/3d kaart.. dan is ie retesnel in game

maar wat is spelen, wil je altijd vloeiend spelen (100+ fps constant) dan kan je niet alles op high zetten.. simpel, en dat verschilt echt per spel.

dusja nogmaals, ik zag een bulldozer bij die duurdere en scrollde terug omhoog..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar zie jij een 920? En kun je het spel dan op hoge settings spelen of moet je het met de lagere settings doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JelmerN heeft bij de verkeerde configuratie gekeken denk ik.
Hij heeft gekeken bij het budgetsysteem i.p.v. het basissysteem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor, bij zowel het basisgamesysteem als het budgetgamesysteem zie ik geen 920??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ik zou een goedkopere processor kunnen kiezen dan de AMD FX-6100? Of kan ik die er net zo goed inlaten omdat het wel uitmaakt als ik ga browsen, video's kijken etc...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil overigens vrijwel alleen online gaan gamen maar ik zie bij sommige games een minimum processorsnelheid van 3,0 Ghz staan. In dat geval is deze van 3,3 niet overdreven toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En is een i5 dan beter dan de AMD FX-6100? Bij de website van tweakers staat dat hij amper minder goed presteer dan een i5, en volgens mij is een i5 duurder dan €120...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja een i5 is beter, en duurder, en een fx-6100 is niet overdreven hoor, hoewel 3ghz niet veel zegt (bv een bulldozer en phenom II, allebei op 3ghz, is de bulldozer 6% sneller) browsen/video kijken enzo, gebruikt niet veel van je processor, alleen als je bv vaak video's/muziek encode, zip/rar uitpakt of encryptiesoftware gebruikt, heb je echt wat aan een bulldozer.. maar het budget systeem is (als je de 3d kaart omruilt, en de cpu voor een i3/i5 (170 euro de goedkoopste i5.) bijna net zo duur, en in mijn ogen, sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord! Ik ga denk toch alle onderdelen van het basissyteem bestellen en hem dan zelf in elkaar zetten. Het budgetsysteem heeft namelijk allemaal onderdelen die dan vervangen moeten worden zoals behuizing en moederbord om bij de rest van de onderdelen te passen. Als blijkt dat ik bij bepaalde onderdelen goedkoper uitkom kan ik nog altijd voor een i5 kiezen(ik wil misschien ooit gaan overklokken).

Andere antwoorden (1)

Behuizing maakt niet uit.
Ik zou wel zorgen voor een ATX-behuizing en niet voor een micro-ATX i.v.m. de ruimte.

Ja, hierbij moet je nog een besturingssysteem hebben.

Het in elkaar zetten zou ik als ik jou was niet zelf doen.
Je kunt bij bijna iedere computerwinkel ( o.a. Computerland, Alternate enz.) de computer laten assembleren voor slechts een paar tientjes.
Hierop heb je dan garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En weet je ook iets over de prestaties van de computer? Ik zag je reactie op het andere antwoord maar zowel bij het basis als het budgetgamesysteem zie ik geen 920. Het budgetsysteem heeft een intel pentium G620 en het basissysteem(dat ik wil gaan kopen) heeft een AMD FX-6100 Boxed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De processor is niet heel snel maar dit maakt niks uit in games. Het gaat om de videokaart en die is wel vrij snel. Je zal battlefield 3 dus wel op ultra kunnen draaien. Het in elkaar zetten zou ik trouwens wel zelf doen scheelt ongeveer 40 tot 50 euro. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, ook niet voor iemand die het nog nooit gedaan heeft. Je hebt op internet heel veel goede sites en tutorials die je kunnen helpen, zoals: http://www.bouweenpc.nl/handleidingen-tips/bouw-je-eigen-computer-anno-2011
http://nl.hardware.info/reviews/2194/bouw-je-eigen-pc!-2011-editie Wat de kast betreft: deze heeft inderdaad maar 2 aansluitingen voorop maar achterop het moederbord zitten ook nog 6 usb aansluitingen waaronder 2 keer usb 3.0.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je toch een andere kast kan ik trouwens deze aanbevelen;
http://tweakers.net/pricewatch/269529/zalman-z9-plus.html Deze heeft 4 usb poorten en 4 ingebouwde fans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@daanieyel Zelf bouwen is natuurlijk de goedkoopste optie. Maar als je niet echt verstand er van hebt zou ik voor 40 of 50 euro geen risico nemen. De Zalman is wel een mooie behuizing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@JelmerN Prestaties zullen wel goed zijn.
Alleen (persoonlijke voorkeur) zou ik voor een ASUS moederbord gaan.