hoe kan ik weten wat voor een videokaart ik heb?

ik wil mijn videokaart updaten maar dan moet ik wel weten wat het merk ervan is en dan op internet updaten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Met GPU-Z: http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows xp: start -> uitvoeren -> dxdiag

Windows 7/Vista: start -> zoekbalkje -> dxdiag

In dxdiag naar tabblad "beeldscherm" of "display" en daar staat het :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan nu de 2 eenvoudigste manieren.

-Rechtermuisknop op '(mijn) computer' klikken, dan op eigenschappen klikken en dan op apparaatbeheer klikken, je krijgt een lijstje met apparaten in je computer, hier staat ook 'beeldscherm adapters' met een plusje of pijltje et voila het merk en type videokaart.

-mogelijkheid 2: download speccy. http://www.piriform.com/speccy
installeer, start het op en klik op 'graphics', hier krijg je een tot in de detail weergave wat voor videokaart je hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ok, die van robzombie is trouwens ook heel eenvoudig :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het zonder een programma te downloaden door gewoon een random spel te 'testen' op www.canirunit.com Alle gegevens van je computer worden dan gegeven, inclusief type videokaart en het geheugen van je videokaart.