Prijs delen door kwaliteit (of in dit geval, kwantiteit). Kost je USB-stick van 32 GB 80 euro, dan is de prijs-kwaliteitverhouding 2.5. Dit getal zegt niet zoveel, maar stelt je wel in staat om te vergelijken met andere USB-sticks.
Om het simpel te houden gaan we er hierbij wel vanuit dat USB-sticks alleen verschillen qua opslagcapaciteit en we geen voorkeur hebben voor het aantal USB-sticks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt het zelf al: kwantiteit maar dat zegt nog niets over de duurzaamheid (van de week nog op GV: usb stick kapot).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duurzaamheid is ook alleen weer belangrijk als je intensief gebruik maakt van een USB-stick; die gaat niet kapot als je deze slechts enkele malen gebruikt. Omdat er geen eenduidig antwoord te geven is, heb ik het zo simpel mogelijk gehouden: prijs om kwantiteit.

Andere antwoorden (3)

kwaliteit toch wel het merk ( zou geen onbekende merken kopen) en qua prijs. Hoe meer gb hoe duurder hij is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opslag-grootte en het soort USB ondersteuning, 3.0 gaat sneller (dan 1.0 en de snellere 2.0) en is moderner (aka duurder). Laatste puntje dat mee speelt is design.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alleen is 3.0 op oudere apparaten niet te gebruiken. Je moet wel een apparaat hebben wat 3.0 aankan)
Belangrijke factoren die hierbij een rol spelen.
Kwaliteit van de chip.
Formaat van de chip ( aantal GB ).
Kwaliteit van de behuizing.
Design.
Garantie.

Goedkoop is meestal duurkoop, doch ligt het wel aan de taakstelling.
Wordt hij intensief gebruikt of slecht 1 of 2 maal.
Is het voor kostbare data of slecht een paar nietszeggende bestandjes voor tante truus.
En het aller belangrijkste, wat wilt of kunt u er aan uitgeven.
Heeft u niets te besteden dan worden uw eisen al rap naar beneden geschroeft.
Heeft u net als ik een miljoenen loterij gewonnen ;) dan gaat u alleen maar voor kwaliteit.

Dus uw benadering van prijs kwaliteit kan geheel anders zijn dan die van mij of van uw buurman.