mijn grafische kaart lijkt niks te doen.?

Hallo,

Ik heb een Dell xps 17 (L702x) van een half jaar oud. 6gb ram en 64 bit. windows 7 home premium.
Ook zit er een grafische kaart in van 1Gb. NVIDA GeForce 550M.
Als ik bij Windows Prestatie Index kijk, is aero mijn laagste score. (zie bijlage)
Dat klopt toch eigenlijk niet, met een grafische kaart van 1 Gb?
Het lijkt wel of mijn grafische kaart niks doet, toch zijn de drivers goed geïnstalleerd.

Ook draai ik Solidworks op mijn laptop, deze hapert soms met opstarten, heeft dit ook te maken met mijn grafische kaart?

Kan iemand mij helpen?

Groet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Komt doordat er waarschijnlijk twee grafische kaarten aanwezig zijn, en de zwakkere Intel HD Hraphics gerekend worden in de score. Klik maar op details weergeven naast de printer dan krijg je een specifieker overzicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, heb mijn antwoord weggehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Je videokaart werkt zo te zien goed, Aero vraagt nu eenmaal heeeel veeeel grafische capaciteit.
Als voorbeeld: Aero verbruikt ongeveer 250MB geheugen,
op linux heb je eenzelfde iets en dat verbruikt 256KB.

Haperen van Solidworks kan diverse oorzaken hebben.
Werkt Solidworks rechtstreeks op de hardware of werk je via openGL, heb je de juiste direct x versie ?. Lees je veel tools in tijdens de start en waar staan die tools ?
Zijn de tekeningen die je maakt efficient genoeg opgezet of heb je verschillende overbodige technieken gebruikt ?

Je zou eens sysinternals kunnen installeren en met progmon kijken wat solidworks allemaal wil doen en waarom bepaalde zaken lang/langer duren dan verwacht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat haperen kan ook een andere oorzaak hebben.
Mischien iets wat nog in de achtergrond draait.
Kijk eens in msconfig en verwijder daar al wat niet noodzakelijk is het vinkje.
Alle beetjes helpen.

Die prestatieindex moet je niet wakker van liggen.
Zolang je machine goed presteert en naar tevredenheid werkt doen die paar cijfers er toch niet toe.
Deze geven slechts een indicatie.
Ik heb zelf een oudere Acer laptop
en draait naar volle tevredenheid,
ongeacht wat die cijfers mij vertellen.
Het gaat er om wat ik vind.
Ik geloof trouwens dat mijn index op de 7 staat.