Hoe kan ik de bevoegdheden van een harde schijf veranderen op de Mac?

Ik heb een Western Digital gekocht en heb deze vervolgens eerst aangesloten om mijn Windows 7 laptop. Nu wil ik deze harde schijf ook op de Mac gebruiken maar ik heb alleen bevoegdheden om te lezen. Dit zorgt er ook voor dat ik de bestanden van deze harde schijf niet kan delen op het netwerk via een time capsule. Wat moet ik nu doen? Moet ik de harde schijf misschien opnieuw formatteren en hoe moet ik dat doen of is er misschien nog iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (2)

Een mac gebruikt standaard het bestandstype: HFS+
Dit kan alleen niet onder windows worden gelezen.

NTFS kan wel worden gelezen door een mac, maar niet geschreven.

Fat32 kan wel door windows en mac gelezen en geschreven worden, maar bij grote bestanden heb je dan weer een probleem (bestanden van een paar gb).

Er schijnen ook omwegen te zijn voor een ntfs driver voor de mac, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aansluiten on de mac en met schijfhulp programma opnieuw formateren.
capthavoc