Wat kan er kapot gaan aan een MacBook Air?

Ik wil graag een 2e hands MacBook Air kopen, maar mijn ouders zijn bang dat ik een miskoop doe, en ik wil ze overtuigen dat dat niet zo is. En waar moet ik op letten als ik de MacBook zou gaan kopen?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (2)

In principe kan alles kapot gaan, hoe goed je er ook naar hebt gekeken. Bij gewone pc's kun je het vaak nog wel vervangen, maar Apple onderdelen wijken vaak net even iets af.

Controol in ieder geval:

- Dode pixels in het scherm
- Krassen of butsen
- Werken de toetsen allemaal
- Maakt hij veel lawaai
- Gaat de accu lang mee
- werkt wifi
- is het scharnier lam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer de laptop gewoon uit. Zit er nog garantie op? Bij een computer kan altijd alles stuk gaan, maar door voor de aankoop alles te controleren maak je zeker dat je niet iets koopt wat al kapot was.
controleer:
-of de macbook nog heel is (krassen, butsen, scharnieren, barsten)
-of het scherm goed is (dode pixels, licht-donker, kleurvlekken)
-of letterlijk alle toetsen het doen (dus of er geen kop koffie over het toetsenbord is geweest)
-bekijk bij "about this mac/over deze mac" in het menu, en dan "more info" of alle interne hardware aanwezig is en functioneers; de harddisk (genoeg gb), geheugen (genoeg gb) etc.
-hier kun je ook de cycles van de accu bekijken. een tweedehands accu zal veel minder lang meegaan, maar goed, je betaald ook minder
-test in ieder geval of het geluid goed werkt
-probeer de trackpad en de camera en wat je al niet verder kunt bedenken :)
Als je tweedehands iets duurs koopt als een macbook air mag je er gerust op staan even de tijd te nemen alles uit te proberen. (Ik koop zelf al m'n powerbooks en macbooks tweedehands.)