Hoe draaien GTA 4 en Battlefield 3 op de AMD Radeon HD 7670 en Intel Core i7-3770? (Zie beschrijving voor alle specs).

Ik had namelijk een mooie pc gezien, maar wilde weten hoe Battlefield 3 en GTA 4 hierop draaien.

Specificaties:

▪ Processor

De derde generatie Intel® Core™ i7-3770 processor
(3,4 GHz, 8 MB Intel® Smart Cache, Intel® Turbo Boost technology 2.0, Intel® Hyper-threading technology)
▪ Besturingssysteem

Authentieke Windows® 7 Home Premium 64 Bit
▪ Videokaart

AMD Radeon™ HD7670 DirectX® 11 video met 1024 MB DDR5-geheugen DVI- en HDMI-aansluiting (ondersteunt HDCP) en D-Sub VGA
▪ USB 3.0 aansluiting

Tot 10x sneller dan de tot dusver gebruikelijke USB 2.0.
▪ Snelle verbinding

Wifi b/g/n
▪ Netwerkcontroller

Netwerkcontroller Gigabit (10/100/1000 Mbit/s)
▪ Overvloedige opslag

1 TB (1.000 GB) harde schijf voor meer dan
200.000 muziektitels of foto‘s.
▪ Groote werkgeheugen

8 GB DDR3 SDRAM
▪ Sound

8 kanaals High Definition Audio
▪ Inhoud verpakking

• PS/2 toetsenbord en optische USB muis
• Medion application en support DVD
• Windows® 7 Home Premium Recovery DVD (64 Bit)
▪ eSATA

De high performance-oplossing voor betrouwbare gegevensoverdracht.

Toegevoegd na 40 seconden:
Dus ook het aantal FPS (Frames Per Second).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hallo met die pc kan je de komende jaren elke game op ultra HD spelen maar ja koop gewoon een iMac heb je meer lol mee XD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Baris Onzin, de videokaart is magertjes en de Mac is geen platform.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*gameplatform
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 100 euro heb je al een 6850 die 2-3x beter presteert dan die 6670(7670). http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html (CTRL-F 6670 en dan CTRL-F 6850). Veel beter en leuker is het om zelf een PC samen te stellen. Dan kan je makkelijk wat besparen op de CPU (i5-2500K is voldoende) en veel betere videokaart nemen.

Het beste antwoord

Hallo daar!

Alle hardware onderdelen op de videokaart na, is prima voldoende in dit geval zelfs overkill (de processor).
Hoeveel hertz is je ram geheugen? is het standaard 1333? of is het de 2133 variant?

Ik herken in iedergeval geen benoemde koeling die wel cruciaal is voor game pc's om te zorgen dat je maximaal kan presteren met een beest pc.

Wat betreft de videokaart erg aanlokkelijk vanwege de "7" serie.

Maar geen goede keuze om eerlijk te zijn.

De 7 staat voor de serie.
De 6 staat voor de categorie binnen de 7 serie.
En dus de 70 erachter weer het type in die serie.

Die 6 zover mij bekend is van de serie 5 en serie 6 kaarten, staat voor "budget" versies, en zijn dus standaard minder efficient dan de 7770 en de 7870 en de 7970 versies.

Ik heb een amd radeon 6970 kaart en de enige kaart in de 7 serie die sneller is, is de 7970 met 10% verschil.

Dus aan jou de keuze in feite.

Met de 6970/6990 kan je al maximaal fps halen in beiden spellen, en helemaal in crossfire setting! (houd rekening met een oververhitting bij standaardkoeling, dus extra betere koeling is vereist).

2x 6970 is bijna net zo duur als 1 7970 maar wel veel meer prestatie kracht!

Succes met je keuze!

Gr Gaelwyn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, Ik heb de stats vergeleken met de 6970-7870. Qua snelheid zitten ze ongeveer in de buurt.
10% in kloksnelheid zeg maar als verschil, in de frames is dit hooguit 1-2 frames.
De 7870 versie is 20% koeler en dus stiller dat klopt. Maar de 6970 levert in vergelijking tot de 7870 versie sterkere prestaties in de fps vorm. Gr Gaelwyn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijke informatie

Andere antwoorden (1)

Ik heb je een paar filmpjes opgezocht daar kun je over het algemeen wel een aardig prestatie idee mee opdoen van een bepaalde kaart.

Battlefield 3, zit echt op het randje van nog aardig speelbaar.

GTA4 is niet zo'n probleem. Is ook al een oudere game.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan helaas maar 1 video url aan 't antwoord toevoegen. Die van GTA zal dus als linkje erbij moeten.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i-OxUAFDEmE

De 7670, is trouwens identiek aan de 6670. Daar is weer eens gewoon een nieuwe naam op geplakt. Is geloof ik nu al de 3e naam voor dit kaartje.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je pc heeft trouwens goede specs helaas blijft de videokaart achter. De 7670 zit aan de bovengrens vd low budget kaartjes. Daar kun je doorgaans net een beetje lekker op gamen met bescheiden settings, verwacht er dus niet teveel van. De videokaarten die als gaming kaarten aangetekend kunnen worden beginnen bij een prijskaartje van rond de 150€. Rond de 200€ zitten de leuke middenklassers die je het meeste waar voor je geld geven in de zin van een 2x zo'n dure kaart gaat niet ook 2x zo lang mee.

Voor prijsreferentie videokaarten.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html