Zijn er computers die wifi hebben?

Wij hebben thuis een router (dus draadloos internet) en ik wil graag een computer kopen maar kan ik daar dan wel mee internetten (draadloos)?
Ik heb namelijk nu een laptop en aangezien die minder lang mee gaan wil ik nu een pc kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Net als met je laptop, telefoon, ipod/pad/pad (whatever), kan je overal waarin je een wifi-connector hebt zitten, mee wifi-en...
Het lijkt mij vrijwel uitgesloten dat het nog mogelijk is om tegenwoordig een nieuwe computer te kopen zonder wifi adaptor erin. :-). Maar waarom niet gewoon even vragen bij het kopen. Daarnaast kan je ook met een oudere pc gewoon op wifi door er een wifi-kaart/adaptor in te (laten) zetten. Is redelijk simpel te doen. Er zijn zelfs ook wifi adaptors die je op je usb uitgang kan zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij heeft de gemiddelde pc wel een draadloos netwerk adapter aan boord.

Als dat overigens niet zo is kun je met een usb stick (voor draadloos internet) of pci insteekkaart dat probleem oplossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste desktop PC's hebben GEEN Wi-Fi adapter aan boord 44/267 (tweakers pricewatch) hebben een adapter. Een losse adapter is altijd aan te schaffen echter is een bedraad netwerk altijd aan te bevelen. Misschien is een draad trekken/boren lastig maar met bijv. gamen een must vanwege de latency.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan inderdaad met een losse adapter, een usb-stick. Die werkt wel minder goed dan een wifi-ingang op een laptop, het is duidelijk later in elkaar geknutselde technologie om de pc mee te laten doen in de moderne tijd. Een kabel leggen kan dan beter zijn.