Wat zijn mijn opties met mijn SSD of eventueel een ander kopen en terug sturen ?

Hoi,
ik heb een packard bell easy note lm 85 (voor meet info. zie afbeelding)
ik heb een weekje geleden een SSD 1.8 inch gekocht om precies te zijn deze http://www.alternate.nl/html/product/Crucial/CT064M4SSD3/1006302/?tk=7&lk=4307
toen ik hem kreeg in de msata poort van laptop geduwd. maar wat bleek nou de laptop ziet geen ssd in de msatat poort. ook niet in de bios, en ik weet dat je eerst het geheugen moet toewijzen maar dat lukt ook niet staat geen SSD, ps: mijn bios is up-to-date
het liefste hou ik gewoon mijn hardeschijf in mijn laptop en in de extra msata poort mijn SSD, maar is dit mogelijk of moet ik hem terug sturen en een 2.5 inch kopen in plaats van mijn 1.8 inch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
MissBiggie
11 jaar geleden
Packard Hell ... brrrrrrrrrrrrr :/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Do explain...

Antwoorden (2)

In een laptop heb je zelden ruimte voor 2 harddisks of SSDs, dus de enige optie om een SSD te gebruiken is om de bestaande harddisk eruit te halen en op dezelfde plek de 2.5inch SSD te installeren.

Ik vraag me wel af waarin je die 1.8" hebt proberen te pluggen, volgens de specs heeft deze laptop geen msata. Wel een eSATA (maar dat past niet), en een memory card reader voor Secure Digital (SD), Memory Stick (MS) en XD.

Toegevoegd na 34 minuten:
Volgens http://hackaday.com/2010/12/18/making-msata-work-with-mini-pci-express/ is een mini-PCI-express slot mechanisch hetzelfde als een msata slot. Dus dat het mooi past wil nog niet zeggen dat het werkt. Als je gebruiksaanwijzing zegt dat het wel een msata slot is, dan is er iets mis met de SSD.
gvrox
11 jaar geleden
Echt wel er zit een maats aansluiting in want hij past er precies in. Echt waar dit zweer ik gewoon, en ps. ik ben degene met de vraag ,had niet aangemeld