Nieuwe laptop gekocht, nieuw windows erop en nu word de 2e videokaart niet herkent. start niet op code 10. Asus X73sd - Geforce 610m. iemand suggesti?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teruggaan naar de winkel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen hardware probleem, op de voorgeinstalleerde versie stond hij goed geinstalleerd. Het zit hem er ergens in de software. Maar de software van de Asus site werkt niet. Wel ziet Aida64 heb wel staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zucht die 2de videokaart ellende weer. Als je die laptop hebt gekocht om te gamen heb je sowieso geen beste aankoop gedaan. De tweede videokaart is maar net beter dan de eerste die ingebouwd zit in de CPU(Intel HD Graphics 3000). Het is zelfs een beetje de vraag waarom ze een 2de videokaart in zo'n laptop gooien. Die "nieuwe Windows", was dat de Windows die bij die laptop hoorde (dus op de verborgen partitie stond) of was dat een Windows van een DVD die je via wat voor weg dan ook verkregen hebt? http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-610M.63759.0.html Scroll naar BF3 klik med. compare open en zie hoe je eerste en tweede GPU vechten om 7% verschil in FPS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De laptop is niet voor gamen. Gaat mij er gewoon om dat hij hem niet herkent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hee Mikelan, Ben benieuwd of jij er uit komt. Heb echt van alles geprobeerd maar tevergeefs. Hoor het anders graag van je:D. gr Nick
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik heb trouwens geen problemen met de netwerk adapter. Die werken allebei bij mij.

Het beste antwoord

Beste nick,

Het is gelukt om de 2e videokaart aan de gang te krijgen. Het gene dat ik heb gedaan is de nvidia drivers downloaden van de asus site die uitgepakt op me bureaublad. Meteen de display drivers installeren lukt niet maar er staat nog een mapje bij dat heet displaycontrolpanel daar had ik ook wat aangeklikt. Later toen ik weer set-up probeerde pakte hij hem ineens. Dus probeer het eens zou ik zeggen :) gr mikeanl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoek op het internet naar de jyiste drivers, hij deed het op de voor geïnstalleerde versie toch wel? Als ik het goed begrijp start de laptop wel gewoon op, en wordt de 2e videokaart niet herkent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik kan alleen de drivers niet installeren. Dan geeft hij geen compitabele hardware aan.
zoals ik het lees kan het zijn dat je videokaart moet update.
In de bron staat de link
succes,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je zoekt is de Optimus driver van Nvidia, deze zorgt ervoor dat er geschakeld kan worden tussen je twee GPU's.

http://www.nvidia.com/object/optimus_win7_x64_notebook_189.42.html

Zorg eerst dat de Nvidia drivers die je nu hebt goed geDEinstalleerd zijn en update eerst de Intel GPU drivers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Tomaat, Heb je link gedownload maar het probleem is. Dat er geen Nvidia driver geinstalleer staan. Dit is namelijk niet nodig. De intel hd drivers zijn up to date. Als ik de optimus opstart zegt hij weer geen compatibele hardware gevonden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat de windows installatie partitie nog op de HDD, dan zou ik die installeren, dan staat het sowieso weer goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha nee. Wil altijd zo snel mogelijk af van die troep. Zal van de week eens kijken of ik asus kan bereiken.