Hoe laat ik mijn surroundset (Creative Inspire 5.1 5500) werken?

Hallo,
Ik heb een surroundset van mijn vader overgenomen, want hij werd niet gebruikt. Ik wil hem nu dus aansluiten op mijn laptop.

Dit heb ik gedaan, de surroundset kan simpelweg in de koptelefoon aansluiting en heeft wat stroom nodig.

Maar wanneer ik muziek afspeel doen maar 2 boxen en de subwoofer het (stereo dus), dit hoort 5.1 te zijn zodat alle 5 de boxen het doen.

Waar stel ik in dat mijn laptop 5.1 geluid afspeelt i.p.v. Stereo?
Heb ik hier eventueel software of drivers voor nodig? Ik ben namelijk de cd kwijt, dus indien nodig, kan ik dit ergens downloaden?

Ik heb windows 7 32-bit en zover ik weet een IDT High Definition Audio CODEC geluidskaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Je moet de modus in dolby prologic zetten. Dan zou het stereo signaal gedecodeerd over alle speakers moeten klinken. Echter decodeert ie het signaal als dolby prologic. Dat betekent dus dat alleen specifiek gecodeerde prologic signalen ook echt over alle speakers klinken. Puur stereo blijft dan puur stereo.