Apple de computer is helemaal niet zo goed. Alleen in marketing...

Apple de vrucht is overheerlijck. Zo'n Braeburn, mmmmm.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie beweerd dat?
Apple is niet zooo goed, apple maakt iets met een hip uiterlijk en weet het ook te verkopen, de reclame afdeling van apple is goed, het product is middelmatig.
Ik beweer niet dat windhoos of wie ook beter/slechteer is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de rest slecht is ???

Wat is goed en wat is slecht.

Ieder stelt andere eisen aan zijn PC, de een zweert bij een Apple, de andere bij een ander merk, wat zit er in het hart van een pc etc etc, allemaal dus afhankelijk van was iemand goed vind
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar zijn mening over verdeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Windows is niet veel beter als Leopard (Apple), windows is alleen extra gevoeliger voor virussen en trojans. Apple schijnt iets stabieler te zijn. Windows daar in tegen kan veel meer softwares "runnen". Gamers kiezen eerder voor Windows. Voor thuisgebruikers (alle daags internet) kunnen even goed een mac kiezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Beter' is erg subjectief

MIJN betekenis is: hoeveel tijd ben ik bezig met puzzelen met het apparaat of het bestruringsysteem zelf, onderhoud en zo, en hoeveel tijd ben ik echt productief bezeg? Dus teksten maken, mailen, info lezen, fotos bewerken, schema's maken etc.

Met Windows ben je gewoon 10-15% van je tijd bezig met onderhoud. Bij Apple nadert dat tot nul. Alleen maar productieve tijd dus :)

Dan MIJN andere betekenis: Apple OSX is gewoon heel erg mooi om te zien en fijn om te gebruiken. Ik geef toe dat Windows Vista en Windows 7 een heel eind in die richting komt, maar dat komt omdat ze heel veel hebben afgekeken van Apple OSX.

Dit is mijn (heerlijk subjectieve) mening. Maar ik wil gewoon MET een computer allerlei dingen doen. Het ding zelf moet me niet hinderen daarin. En voor een goed Windows-gebruik moet je nu eenmaal toch een halve of hele ICT-er zijn. Dan geloof ik best dat dat fijner is. Maar voor gewone mensen dus niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is maar net wat je prettig vindt. Ik heb prive Apple en zakelijk (helaas) Windows. Bij Apple besteden ze veel meer aandacht aan design en gebruiksvriendelijkheid (of zo je wil, minder kennis nodig om ermee te kunnen werken). En wat betreft software, op de Apple is net zoveel software te krijgen als op Windows. Alleen voor de Windows gemeenschap is het meestal makkelijker illegaal te downloaden. Gelukkig heeft Apple een aantal goede produkten die ook betaalbaar zijn en gemakkelijk in gebruik. (iWorks, iLife etc.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Apple, heeft over het algemeen alleen prefixed configurations. Dit zorgt ervoor dat alle onderdelen op elkaar zijn afgesteld en dat er minder combinaties mogelijk zijn, als er dus een probleem is, is dit makkelijker (software matig dan) op te lossen met een update ofzo. Bij 'windows' machines kan je alles zelf samenstellen. Daarmee kan veel meer fout gaan, ik zelf heb veel gedonder gehad met nVidia (die zat in een chipset op mijn mobo(=moederbord)) terwijl ik een ATI-Sapphire kaart heb. Voordeel is dat iedereen zijn pc kan afstemmen op zijn behoeftes (kosten, performance etc.) Nadeel is wel, dat er bij problemen geen duidelijke bron meer is aan te wijzen. Oplossen word hierdoor moeilijker.

Mac, maakt bovendien zelf het besturings systeem voor hun eigen onderdelen. Dat maakt het oplossen van problemen nóg makkelijker.
Het is maar wat je fijn vind, Mac voor de simpelheid, maar is wel duurder en draait minder software en is minder snel qua games. Ook is een mac moeilijker te updgraden (of zelfs níét.

Een pc kan je beter upgraden. Als bijvoorbeeld je Videokaart out-dated is, terwijl de rest nog in orde is, kan je hem los vervangen. Goedkoper, maar wel moeilijker bij probleem oplossingen.

Ik hoop dat dit je vraag antwoord,

--MetalPinguin--
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop dat dit je vraag antwoord, <--Dat moet natuurlijk BEantwoord zijn...