Hoe komt het dat mijn pc niet meer opstart?

Ik heb de voeding getest. Die is OK. Het groene lampje op het moederbord brandt. Hetgeen waarschijnlijk betekent dat m'n moederbord nog OK is, toch? Kan het zijn dat de ronde batterij die op het moederbord zit de oorzaak is omdat ze ze leeg is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het ligt niet aan dat batterijtje, maar je moet meer info geven, zoals:
_Krijg je wel iets te zien op je scherm, zoja wat?
_Piept het motherbord?
_Geheugen er even uit en weer in doen.
_Bij 2 geheugen strips, deze even omwisselen.
_Je kan ook eens alle harddisken floppy cdrom usb los koppelen en nog eens starten
_Nou we horen het wel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pc start dus totaal niet meer op. Alleen het groene lampje op het moederbord brandt nog doch het moederbord piept niet. Ik zie nu op de plaats waar de connector (20-polige) op het moederbord zit dat er een bruine verkleuring zichtbaar is in drie gaatjes van de 20-polige plug die op het moederbord zit.

Andere antwoorden (2)

je moet niet zomaar het geheugen loshalen en gaan omwisselen ect. Ik zie vaak genoeg dat deze er verkeerd om weer worden ingezet en dan kunnen ze kapot gaan.

@ Ivanovich

Als het lampje van de computer brand dan heeft hij dus gewoon stroom en zou de bruine aanslag dus niet uitmaken.
Zorg ervoor dat alle LED's aangesloten zijn, het kan zijn dat de powerLED niet meer werkt, je kan proberen om de computer met een schroevendraaier aan te zetten door deze op de plaats van de LED te houden. Ik denk dat je er tog naar een computerwinkel moet gaan als je dit niet lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het speakertje aangesloten zitten, zodat je bios beep codes kunt horen. Niet dat je iets kunt horen als die helemaal niks doet.

Bruine aanslag? Dat is geen stof? Als het schroeiplekken zijn kun je er haast wel vergif op innemen dat je hardware kapot is.

Voeding had je getest, in een andere pc geprobeerd neem ik aan (anders weinig met zekerheid over te zeggen)?
Voeding goed, dan ligt een defect moederbord voor de hand. Dat het lampje nog brand zegt niet zoveel. Het enige wat je nog eens kunt proberen is een bios reset (universele manier: knoopcel er 30min uit halen en stekker natuurlijk uit het stopcontact).

Schroeiplekken suggereren kortsluiting dat kan in principe al je onderdelen frituren. Dus eigenlijk moet je alle onderdelen 1 voor 1 testen wil je helemaal zeker er van zijn wat wel en niet werkt.