Moet ik een nieuw moederbord of een nieuwe processor kopen?

Hallo,

Ik scoor een 5.5 voor mijn processor (kwalificatie)
Een vriend van mij scoort 7.3 (kwalificatie)

Mijn werkgeheugen is 6 Gigabyte
Zijn werkgeheugen is 8 Gigabyte

Waarom scoort mijn processor dan zo slecht?
Ligt dit aan mijn computer?

Wat doe ik hier aan?
Moet ik een nieuwe processor kopen, een nieuw moederbord of zelfs een nieuwe computer?

Sorry voor mijn slechte uitleg. Ben hier niet zo goed in.

Toegevoegd na 2 minuten:
Foutje: het moet zijn, classificatie in plaats van kwalificatie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je nog alles met die computer wat je er mee wil? Want dan maakt zo'n score niet uit.

Antwoorden (3)

Nou, als alles naar behoren werkt, is de classificatie niet belangrijk. Een processor loopt niet beter met meer geheugen, de PC kan alleen meer aan. Wil je upgraden dan zal je de processor moeten vervangen. Vaak zijn de sockets niet compatible dus moet je ook het moederbord vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet klakkeloos van de classificatie uitgaan, maar kijken wat je er zelf mee doet.
Zelf neem ik deze gegevens met een korreltje zout, al jij de dingen er op kunt doen , die je wil doen, is in mijn ogen een upgrade niet nodig, speel je veel zware games, ja, dan zou je het kunnen overwegen.

Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderling vergelijken is leuk. Je moet je er niet blind op staren. Ook niet iedereen rijdt Mercedes, maar komt wel ter plaatse. Je vriend heeft een wat luxere, uitgebreide pc en de scores liggen wat hoger. So what ?? Vaak is uitbreiden van geheugen een betere optie dan een cpu vervangen. Geheugen is momenteel goed betaalbaar, dus als ik een tip mag geven.

Toegevoegd na 13 minuten:
Gezien je huidig intern geheugen ga ik er van uit dat je een 64 bits computer hebt. Alleen dan heeft het ook zin om je geheugen verder uit te breiden.