Hoe kan ik mijn iMac koelen?

Na een paar uur (zonder pauze) skyrim gespeeld te hebben was mijn gpu verhit tot 82 graden!
Ik heb een iMac (medio 2011) 2.7 Ghz en 12 gb ram.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door hem uit te zetten....

Antwoorden (4)

Met het programma smcFanControl kun je je koelsysteem aanpassen, je kunt hem harder laten werken zodat je mac koeler word. Maar hierdoor slijt je koeler wel.

Ook zou je natuurlijk een ventilator er op kunnen laten blazen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er niets aan doen als ik jou was. Pas als de temp boven de 100 graden komt moet je je zorgen maken. Maar na 2uur zonder pauze veel gevraagd te hebben en dan 80 garden? Dat is normaal!
Neem zelf ook even wat pauze ;-)

Fan Control is niet echt goed voor je Mac. Van zichzelf zijn ze perfect met koelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn iMac liep vast en ik denk dat de hitte de oorzaak daarvan is =/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat de hitte de oorzaak is, maar dat spel zelf en de duur dat het achter elkaar gespeeld wordt en wat dat van het geheugen vraagt. Hitte zelf (cker 82 graden) kan dat niet veroorzaken. Mijn macbook is soms 3 uur lang zo warm als ik Photoshop gebruik.
In een koude omgeving zetten wat ik altijd doe is het raam achter mijn mac open doen koelt ie ook natuurlijk koelt ie niet in de zomer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook koelproblemen bij mijn iMac. Ik heb er lange tijd over gedaan om dit op te lossen! En de oplossing heb ik zelf moeten vinden. Want dit staat volgens mij eigenlijk nergens uitdrukkelijk vermeld op het internet! Namelijk: de ventilatieopeningen van je iMac moeten vrij zijn van stof en moeten regelmatig gereinigd worden. Bij een iMac zijn er zo twee: een lang smal rooster onderaan en een cirkelvormig roostertje achteraan de computer!...