Blue screens met 8 gb ram, wat nu?

Hey,

Ik heb al sinds september vorig jaar een pc zelf gebouwd, ik had toen dat mijn pc soms uit bleef hangen, nou ik ben naar de winkel terug gegaan en ze hebben ontdekt dat het aan me ram geheugen lag dus heb ik nieuwe gekregen. Ze hebben nog een memtest gedaan en ze zeiden dat alles goed was.

Ik kreeg uiteindelijk met het nieuwe ram geheugen een blue screen als ik er 8gb in doe, als ik er 4gb in doe krijg ik dat niet. Ik heb de het ram geheugen in andere slots gedaan, maar kreeg met 8gb nog steeds een blue screen (pen list corrupt).

Wat moet ik hier nu mee?

Rick

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Kijk op de eerste plaats of het voltage goed staat voor je ram. Zet het voltage dus gelijk met dat wat op de stikker staat in de bios.

Het kan zijn dat er handmatig instellingen zijn toegepast wbt het geheugen in de bios. Dan denk ik met name aan de command rate stel dat die op 1T is gezet meestal zul je dat op 2T moeten zetten als je meer dan 2 reepjes gebruikt. Als er handmatig settings zijn ingesteld kun je dat natuurlijk ook weer op automatisch zetten (handmatig instellen doet men meestal om latjes die een lagere dan gebruikelijke CL aan kunnen ook daadwerkelijk een lagere CL te laten gebruiken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt omdat Windows niet meer dan 4 gb "ziet". Je kunt dit ontwijken dmv de volgende patch, dan zie bij "system 8 Gb RAM":

http://www.unawave.de/windows-7-tipps/32-bit-ram-sperre.html

Toegevoegd na 1 minuut:
gebruik het zelf ook. Taal kan verschillen tussen russisch en duits, maar het werkt gewoon wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 7 64 bit ziet het RAM geheugen gewoon