Mijn USB stick van 32gb Geeft aan dat er maar 5mb op staat zelfs als ik hem formatteer geeft hij maar 5 mb aan hoe kan dit?

USB stick geeft 5mb aan inplaats van 32gb hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (5)

Je moet de stick wel met FAT formatteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met welk besturingsysteem probeer je die usb stick te lezen ?
Als je XP gebruikt dat zelf op FAT is geformateerd dan lees hij misschien de NTFS partitie niet ?

probeer hem ander even in een vista of windows 7 pc te lezen ?
als ie daar wel werkt dan moet je je xp pc
converteren naar ntfs

Toegevoegd na 8 minuten:
oh ja en als het echt een oud pctje is dan misschien moet je nieuw usb poort kaartje inbouwen met de usb 2.0 standaard
anders lees ie hem nog niet.
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
das niet waar
je xp kan op fat werken en die leest dan ntfs niet
andersom wel
maar goed dat is tegenwoordig zo zeldzaam kan het me voorstellen
maar omdat hij automatisch naar FAt formateertlijk het wel alsof het systeem zelf nog op fat staat
Heeft hij ooit wel gewoon op 32GB gewerkt? En is dus ook niet zo'n "marktplaats" scam stick? Hoe oud is dat ding (veel weinig gebruikt)? Welke USB stick is het precies, kan best lange garantie op zitten. Ik hoor ook wel vaker dat linux beter is in het lezen van dit soort zaken dus je kunt ook nog eens kijken of je verder komt via een linux distro op live cd bv.
http://livecdlist.com/systemrescuecd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fat formatteren is niet echt handig, Ex-Fat werkt alleen op Windows 7 (of hoger) als je dat hebt, NTFS kan je ook proberen en is meer compatible. Welk besturingssysteem gebruik je? Dit is nogal van belang namelijk. Bij Wind-hoos kun je in de verkenner bij "Deze Computer" een optie kiezen (rechtermuisknop) op "beheren" en dan komt er een venster dat je de pc kunt beheren. Hier zit ook de optie schijfbeheer bij en kun je de stick net zo maken als dat je wilt. Fat 32 is het minimaal aanbevolen formaat. Fat 16 is niet in staat om grote bestanden op te slaan. Ex-Fat is nog in staat om grotere bestanden op te slaan dan dan 4 GB, echter Win XP ondersteunt dit bijvoorbeeld niet echt lekker. (helemaal niet eigenlijk) De wedervraag is: Hoe gebruik je je usb stick? Windows gaat anders met data om dan een Mac namelijk. Vanaf win 7 kun je ex-fat pas goed gebruiken maar je foto's op een pc met XP wellicht niet uitlezen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat komt omdat er altijd programma's opstaan die de computer niet weergeeft
Bronnen: