Wat is een gemiddeld maximale haalbare snelheid in een WiFi N netwerk?

Ik heb mijn router insgesteld op 40 Mhz en geeft aan een snelheid aan te kunnen van 300Mb, ik haal echter maar ca. 11Mb. Mijn vaste lijn is 120 Mb (UPC). Wat zou het maximaal haalbare moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.3K

Het beste antwoord

De snelheid hangt van veel factoren af. Jouw router kan 300MB aan dat is dus de max snelheid van de router.
Je vaste lijn kan 120 MB aan dus zul je nooit meer dan dat bereiken, theoretisch dan want in werkelijkheid haal je dat nooit.
Je haalt echter maar 11MB, dat kan dan aan de snelheid van de computer liggen. Ook de drukte op de lijn is van invloed.
Ik heb het ooit ook gehad dat ik bijna niet op het net kwam uiteindelijk heeft een helpdesk medewerker mij daar een prima antwoord op gegeven.
Na mijn computer van afstand te hebben bekeken zij hij het volgende. "meneer uw computer is een Porsche, maar een Porsche staat ook stil in de file"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou draadloos met een 300mb verbinding 150mb moeten kunnen halen. Gezien wifi altijd in half duplex mode werkt (kan niet verzenden en ontvangen tegelijk). Dus je zou in principe een stuk dichter tegen die 120mb aan moeten zitten dan dat nu het geval is met die 11mb. Weet je zeker dat beide kanten vd wifi verbinding 11n ondersteunen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een gemiddelde, en een maximale snelheid zijn 2 compeet verschillende dingen, deze vraag kan dus niet beantwoord worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
buiten dat zeg je dat je ca 11Mbit haalt? dus 1.1 megabyte per seconde?