Mijn pc herkent mijn harde schijf niet! wat kan ik hieraan doen??

het rode lampje gaat wel branden maar er volgt geen activiteit. het lijkt dat hij na het opstarten (wat niet lukt) op een soort van slaapstand gaat.

heb al geprobeerd om de harde schijf in een andere case te stoppen. maar dan kan ik er geen stroom op aansluiten. die heb ik wel nodig voor deze!

Iemand tips voor mij??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K
capthavoc
11 jaar geleden
even en paar extra vraagjes
kom je wel op het windows opstart scherm of verder ?
of houdt hij er al voor die tijd mee op bij de bios opstart ?

Antwoorden (3)

slaapstand is niet goed hoor...

als je harde schijf het niet doet, hoort je pc te klagen over het feit dat er niks is waarvan hij kan opstarten.

krijg je wel beeld? of gaat alleen het lampje branden?

bij geen beeld dan zal het probleem eerder richting je grafische kaart, moederbord of voeding liggen..

krijg je wel dat schermpje van "press del to enter setup"? en ook de melding dat hij geen "bootable media" ofzo vind, dan is je harde schijf overleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem de schijf even mee naar een computerwinkel.
Zij kunnen wel vertellen of de schijf nog iets doet of niet.

Als je schijf in het BIOS al niet herkend wordt, dan betekend dat vaak niet veel goeds en is de schijf vaak hardwarematig defect.
Als hij in het BIOS nog wel gezien wordt, dan kan er ook iets softwarematigs zijn. KAN...want ook dan kunnen bijvoorbeeld leeskoppen defect zijn.

Op basis van een verhaaltje is het altijd heel moeilijk een diagnose te stellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je PC al een paar jaar oud is is het probleem wat je beschrijft meestal te wijten aan een lege batterij op het moederboard. Deze zorgt er voor dat bij het opstarten in het ROM geheugen de specificaties van je harde schijf worden opgehaald. Even langs de computerwinkel en voor een paar tientjes zou het opgelost moeten zijn.