Back-up apparaat waarmee ik simpel en meteen een back-up van mijn bestand(en) kan maken. Wat is een goede?

Ik ben schrijver(in wording hoop ik:)) en heb daarom een ''goed'' back-up apparaat nodig. Ik moet een apparaat hebben waarmee ik METEEN een back-up kan maken.
(VOORBEELD: Ik heb hoofdstuk 25 van mijn verhaal gewijzigd en die moet dus meteen ook op de externe schijf gewijzigd worden. dus niet dat ie na 3 uur wel effe een back-up maakt, daar heb ik niks aan;))
Ik moet zelf op een knop(hard of softwarematig) kunnen drukken en hij maakt een back up van de bestanden die op de C schijf inmiddels zijn veranderd en of aangepast) Ik weet dat ze bestaan maar...

Toegevoegd na 32 minuten:
Beste mensen,

Vast bedankt voor de tips! Ik snap het belang van ''back-ups buitenshuis'' ook daar zorg ik voor, echter ik wil ook een externe-schijf waar ik bv makkelijk bij kan. Niet dak steeds moet inloggen, downloaden etc etc. Ik wil dus sowieso ook zo,n soort apparaat zoals boven beschreven:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
bamibal
12 jaar geleden
Het inloggen en downloaden doe je alleen als je je backup wilt terughalen. Dat lijkt me toch niet zo'n bezwaar? Je bestanden sla je gewoon op de gebruikelijke manier op, en de software zorgt voor de synchronisatie. Daar merk je niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik geen ervaring met de KPN opslag. Wel met KPN als provider.
Ik heb alles in één van KPN dus internet, telefoon en interactieve TV.
De ervaring die ik daar mee heb is gewoon goed.
Pieter2011
12 jaar geleden
Hier vind je in elk geval een overzicht (met reviews) van externe harde schijven:
http://www.testfreaks.nl/externe-harde-schijven/?sort=score

Het beste antwoord

Er is meer nodig dan alleen maar een backup. Als je je backup bij je origineel houdt en je huis vliegt in de fik ben je alsnog alles kwijt. Wat kun je doen:
1) Een backup branden op CD en bij bekenden of in brandvrije kluis leggen.
2) Via Gmail een concept mail opslaan met je document als bijlage.
3) Google komt dezer dagen met een gratis opslag (Google Drive) van 1GB. Kun je daar je document opslaan. Er zijn nu al andere aanbieders zoals Dropbox.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Volgens de laatste berichten wordt het zelfs 5GB gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal bedankt voor de tips!

Andere antwoorden (5)

RAID-1

http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_Array_of_Independent_Disks

Dit is simpelweg een mirror van je reguliere schijf. Mocht die reguliere schijf crashen, dan gaat je systeem verder met de mirror-schijf.

Maar goed, dit maakt een mirror van je *hele* schijf dus. Als 't je nou alleen om je schrijfsels gaat is een USB-stick natuurlijk goedkoper. Als je al je schrijfsels in 1 map bewaart is 't een kwestie van die map backuppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk nu met USB-stick, en das best nog omslachtig zeg maar. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is 't één beweging met de muis, je sleept je map naar je USB-stick. Lijkt me een moeite van een seconde of tien als je tijdens 't schrijven de mapjes open laat staan. Natuurlijk zijn er ook backup tooltjes: http://lifehacker.com/398229/five-best-windows-backup-tools Wat ook nog kan is dat je Google Docs gebruikt om in te schrijven. In principe is dit in-the-cloud, met dat verschil dat dit meer een echte werkomgeving is dan louter een backup. Je kunt dan overal ter wereld aan je documenten werken, op elke computer met een internetverbinding. Je kunt zelfs met meerdere mensen tegelijk aan een document werken - je ziet de anderen dan tikken. In Google Docs hoef je niet eens te 'saven', dat gebeurt automatisch. Mocht je computer door een stroomstoring ineens op z'n plaat gaan, dan is je werk in ieder geval bewaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzich heb je gelijk, maar vaak wijzig ik veel bestanden vrijwel na elkaar. En als ik een file vergeet naar de stick te slepen, ben ik meteen de draad kwijt.;) Kan ik wel naar de datum en zo kijken, maar kost ook weer tijd. Vandaar mijn zoektocht naar n simpel apparaat:)
In jouw geval zou ik kiezen voor gesynchroniseerde cloud-opslag. Je kunt bijvoorbeeld een Dropbox of Skydrive account aanmaken en de bijbehorende software downloaden. Je kunt dan kiezen welke mappen gesynchroniseerd moeten worden.

Cloud-opslag heeft als voordeel dat wanneer je huis afbrandt, je gegevens nog steeds veilig zijn. Een externe harde schijf gaat verloren.
bamibal
12 jaar geleden
Een usb-stick is wel het goedkoopste en makkelijk.
Je kan ook voor een online-back-up kiezen maar dat kost geld.
Voorbeeld: http://www.kpn.com/zakelijk/ict-diensten/opslag-en-backup/backup-online.htm
Of een zip disk kan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm per maand niet zoveel, ik ga hier ook eens over nadenken, heb jij(iemand) ervaringen met die KPN opslag?
Misschien via ntbackup ?
Staat op elke pc
Geef je in bij start ==>uitvoeren
daarna gewoon verwijzen waarheen de backup moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Specifiek voor uw toepassing bestaat er een zeer adequaat gratis programma welke om het even welke wijziging onmiddellijk opslaat op een gekozen bestemming.
Afhankelijk van de grootte van uw file kan u dit op een USB-stick doen of op een externe HD. Die kosten tegenwoordig niet zo duur meer. Zie volledige beschrijving in bijlage.
Ik gebruik dit nu al geruime tijd en telkens ik een file aangepast heb, en zodra ik bewaren drukte, schiet mij HD in gang en bewaard hij die aanpassing vol automatisch.
Indien uw HD groot genoeg is kan u daar een volledige full back-up op kwijt van uw PC. Elke aanpassing in bv. IE favorieten gaat meeteen naar de back-up.
Zeer handig en geruststellend.