Ik wil de hdd van mijn laptop upgraden maar ik wil weten of mijn laptop dit kan?

Ik wil een nieuwe schijf in mijn laptop zetten maar weet niet zeker of deze in mijn laptop past.
het gaat om deze harde schijf:
http://www.paradigit.nl/Paradigit/product/ZPR_02OPS/01_INTHDD/productdetails/80003147/Samsung_1TB_2_5_SATA_300_5400rpm_8MB/HN_M101MBB/default.aspx
ik heb nu een 40 gig schijf erin zitten, dus krijg ik aanzienlijk meer ruimte.
ik heb een dell latitude d630
ik weet al dat hij past, en ook dat het beide sata is.
alleen is dit mijn eerste laptop met sata, en weet dus niet of een sata 300 schijf in mijn laptop past.
nu denk ik zelf van wel, maar ik ving 109 euro een wat dure gok.
b.v.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik zou een andere kopen:
http://www.mycom.nl/Productgroep/Notebook-Harde-Schijf/25631 Zelfde capaciteit, 4 euro goedkoper en hij is van Western Digital, beste op het gebied van hardeschijven. En zij bezorgen gratis ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allereerst bedankt voor het meedenken.
maar ten eerste, deze past niet aangezien hij 12.5 mm hoog is, en niet 9.5.
en paradigit zit bij mij om de hoek, dus over verzendkosten is geen sprake.

Antwoorden (1)

Deze past gewoon.
Sata-300 is een snelheidsaanduiding. (300 dan)
Je hebt ook Sata-600.
Deze weken gewoon met eerdere versies
(backward compatible)
Sata-600 word ook wel Sata-3 genoemd

Toegevoegd na 3 minuten:
ik neem aan dat je weet dat in de meeste laptops alleen 2,5" schijven passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, een 3.5¨ gaat niet zo makkelijk nee.
en ide ook niet.
(ik werk al langer met computers, ik repareer ze ook, zowel software als hardwarematig, maar ben niet zo thuis op de nieuwere technieken, met mijn d610 deed ik 8 jaar.)
maar wel bedankt voor je antwoord