Hoe sluit je een Fritz 7270 achter een UPC modem aan?

er verschijnt constant een melding "geen IP adres'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je even aangeven wat je gedaan hebt nu?
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat bedoel je met "achter"? Eerst kabel, dan UPC-modem, dan Fritz, dan de rest? Je kunt in ieder geval, als je je computer op de Fritz aansluit, in het configuratiescherm van de Fritz rondneuzen door in je webbrowser het volgende in te toetsen: http://192.168.0.1/ Experimenteer eens met de IP-instellingen van je Fritz. Kijk of je DHCP aan of uit moet zetten (ik vermoed uit). Geef hem eens een vast IP-adres, dat overeenkomt met het subnet mask van je UPC-modem. Experimenteer eens met werking als bridge of als router.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Cryofiel: UPC (en andere kabelboeren) hebben vaak het MAC adres van de eerste aangesloten netwerkkaart opgeslagen en geven alleen daar aan een IP-adres. Of je UPC modem resetten (stroom 10 afzetten helpt ook vaak) of dat MAC-adres in de Fritz 7270 zetten.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heeft je UPC modem eerst aan een andere PC gehangen en de modem verwacht nu eigenlijk nog dat MAC-adres. Sluit de Fritz 7270 gewoon direct aan, zet de UPC modem even helemaal uit (stekker d'r uit voor 2 minuten), zet em weer aan, als het goed is heeft je Fritz nou wel een IP van UPC en kun je verder met de rest van je netwerkje aansluiten.
Let op: Je moet het UPC modem dus met de UTP kabel in een van de ethernet-poorten steken op de Fritz, deze poort wordt dan automatisch als WAN-poort gezien.