Hoe kan ik een usb in 2 stukken(partities) verdelen zodat als ik hem insteek er 2 worden weergegeven?

ik heb een usb die ik wil verdelen in 2 partities zodat als ik hem in de pc steek er 2 usb's worden weergegeven. is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.3K

Het beste antwoord

Hallo daar,

de meeste merken van usb kan je in partities verdelen, je moet ze dan wel eerst formatteren, dus zorg dat je een back-up hebt van de gegevens op de usb stick. Als je met Windows werkt, bestaan er verscheidenheid freeware progjes om te herformatteren, maar je kan ook vanuit Windows zelf via (diskmanagement) schijfbeheer formatteren. Dat vind ik persoonlijk het makkelijkst. Daarna kan je nieuwe volumes maken in NTFS.

Dat gaat dan zo:

Typ diskpart.exe bij een opdrachtprompt.
Typ list volume om de bestaande volumes op de computer weer te geven.
Typ Select volume volumenummer, waarbij volumenummer het nummer is van het volume datje wilt uitbreiden.
Typ extend [size=n] [disk=n] [noerr] . Hieronder worden de parameters beschreven:
size=n
De ruimte, in megabytes (MB), die moet worden toegevoegd aan de huidige partitie. Als je geen grootte opgeeft, wordt de schijf uitgebreid tot deze alle aaneengesloten niet-toegewezen ruimte inneemt.

disk=n
De dynamische schijf waarop u het volume wilt uitbreiden. Ruimte die gelijk is aan size=n wordt toegewezen op de schijf. Als er geen schijf wordt opgegeven, wordt het volume uitgebreid op de huidige schijf.

noerr
Alleen voor het uitvoeren van scripts. Als een foutbericht wordt geretourneerd, geeft deze parameter aan dat Diskpart verder gaat met het verwerken van opdrachten alsof de fout niet is opgetreden. Zonder de parameter noerr, zorgt een fout dat Diskpart wordt afgesloten met een foutbericht.
Typ exit om Diskpart.exe te sluiten.

Daarna ontvang je bericht dat het volume is uitgebreid.

Beste groet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan bijvoorbeeld met EaseUS Free Partition Management.

Voor meer uitleg:

http://www.partition-tool.com/resource/usb-hard-drive-partition.htm

Voor de download:

http://www.partition-tool.com/download.htm

Je moet de download; Home Edition Free hebben.