Als ik een externe harde schijf met daarop een videogame op een andere computer aansluit kan ik dan gamen zonder iets te installeren op die andere pc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dit is afhankelijk van het spel, maar zoals in de reactie, meestal niet.

Hoe het werkt is als volgt, wellicht vindt je dit niet interessant, of misschien ook wel?

Als jij een spelletje installeert of een programmaatje, dan wordt er meestal informatie gedumpt in jou besturingssysteem, bijvoorbeeld het register, register is heel makkelijk te begrijpen, omdat het te herleiden valt van registratie! Daarnaast schrijft het spelletje / programmaatje systeem bestandjes weg, ergens in diep verstopte mapjes, die we vaak niet kunnen zien, en ook niet bij hoeven. Niet elk spel maakt hier gebruik van, maar de meesten wel, vaak heeft dit te maken met licentie redenen etc. Vooral met steam games! Maar hoe je het ook benaderd, ICT is heel veel theorie, maar de praktijk bewijst vaak heel anders uit te pakken. Wij ICT'ers doe ons heel vaak stoer voor ;) Dat we alles zo goed weten! Maar eigenlijk weten we het zelf ook niet, tot we het zelf hebben getest! Praktijk is heel belangrijk, dus ik zeg "PROBEREN" :) En bewijs dat wij ongelijk hebben!

(PS)
Ik heb mijn uitleg zo makkelijk mogelijk voor je gemaakt, zoals het in grote lijnen is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke ik snap het al!