Een apparaat blijft vragen om te formatteren, hoe stop ik dit? Zodat ik wel de bestanden kan bekijken?

Ik heb een Camsports EVO HD camera gekocht en als ik hem via de USB ingang in de computer steek (er zit een SD kaartje in het apparaat) dan vraagt hij om te formatteren anders kan hij het niet openen, als ik dit doe kan ik in de map komen, aangezien er dan nog geen filmpjes op staan zal er dus ook niks in die map staan.
Maar nu, ik film eventjes, en daarna steek ik hem weer in de pc om te kijken hoe ik gefilmd heb en dan vraagt hij weer te formatteren dus worden weer alle bestanden verwijderd (want formatteren is volgens mij gewoon leegmaken) en dit blijft hij telkens doen.
En als ik het formatteren wil annuleren doet hij dat maar dan kan ik de map niet openen totdat ik wel geformatteert heb.

Help alsjeblieft, het is namelijk duur speelgoed :( !!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K
HeerVoldemort
12 jaar geleden
irritant zeg!
Heb je hem de eerste keer al geformateerd?
Zo ja, Heb je een andere SD die je er even in kan doen om te testen? Ik heb namelijk en kapotte SD gehad (nieuw gekocht, kapot in de doos) in mijn olympus camera die precies hetzelfde deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga morgen even kijken of hij dat wel kan doen (mischien met een R4 kaartje van de NDS ?).
Op het moment ben ik even aan het kijken of ik hem zolang kan laten filmen totdat hij leeg is (+/- 2 uur) en dan kijken of hij het wel doet, anders kijk ik voor een nieuw kaartje.

Het beste antwoord

Volgens mij zit jouw pc helemaal niet het geplaatste kaartje te bekijken - maar het interne geheugen van de camera zelf! Want ook daarop kun je een paar foto's of een zéér kort filmpje plaatsen.
Herhaal de procedure dus nog maar eens allemaal: maar dan nu met ontbrekend kaartje en je zal zien dat je pc alwéér wil formatteren.
Verbreek de verbinding en ga eens trachten om dat interne geheugen van de camera zelf: door de camera te laten formatteren: misschien is het probleem dan opgelost? En je hebt er een overstort als opslagmedium erbij gekregen als je kaartje opeens vol blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is mogelijk dat de camera een ander formaat gebruikt dan windows herkent. Dan moet je de software die bij de camere geleverd is gebruiken om de gegevens van de camera naar windows te kopieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is geen software bijgeleverd?