Kun je zelf een hotspot opzetten ?

Wij staan gedurende een voor- en naseizoen op een camping in Nederland. Vanaf mei krijgen we een nieuw Internetsysteem. Tegen betaling kan inlogtijd worden gekocht. Ook wordt de mogelijkheid geboden om een seizoensabonnement te nemen. Hier log je dus één keer op in.
Nu bestaat ons gezin uit 4 personen en iedereen heeft wel een laptop, tablet en smartphone. Vermoedelijk zal de username en passwordt gekoppeld worden aan een IP-adres. Maar om nou voor 4 computers een abonnement af te sluiten à €160,= voor een half jaar (max.) gebruik gaat me wat te ver. Is het mogelijk om met één abonnement het signaal op te pikken en via een eigen hotspot verder naar de overige devices te sturen. En zo ja....wat is er voor nodig ?
Tweede vraag.... Is het traceerbaar dat dit gedaan wordt en kan het 'verboden' worden door de provider ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Geen probleem en ook niet traceerbaar. Volg onderstaande link om een laptop als hotspot in te stellen. Alle overige apparaten maken dan verbinding met de laptop. Zo deel je de internetverbinding.
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Je weet idd welke apparaten zijn aangesloten, maar op een camping weet je nog niet van wie die zijn.
paulus811
12 jaar geleden
Het bereik en de snelheid zijn iets lager dan je gewend bent en afhankelijk van de gebruikte hardware (zowel laptop die zendt, als de apparaten die moeten ontvangen).
paulus811
12 jaar geleden
Gewoon stap voor stap uitvoeren wat er staat, dan valt het best mee. Let op dat je de acties kiest die bij het besturingssysteem van je computer.. Een extender werkt wel, maar daarvoor heb je wel een stroomaansluiting nodig.