Extra geheugen aan een laptop voegen (?)

Hallo iedereen,

Ik heb een laptop met windows vista uit mijn hoofd en heeft 4 gb RAM. Sommige spellen die ik speel willen nogwel eens haperen zoals Left 4 dead 2. Weet iemand hoe ik spellen sneller kan runnen maar dan met geheugen als je begrijpt wat ik bedoel. Dus niet iets downloaden van het internet maar in de winkel geheugen kopen.

Dus ik had de vraag: Wat moet ik nu doen? Moet ik geheugenkaart toevoegen of een nieuw werkgeheugen en hoeduur is dat dan ongeveer. Ik heb een HP Laptop

Alsvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

4 GB RAM is ruim voldoende voor games zoals left 4 dead 2.
De meeste games verbruiken 1/2 gb aan ram.

Het ligt bijna zeker aan je videokaart.
Nou moet een videokaart aan bepaalde eisen voldoen om een game 'smooth' te laten verlopen.
Zo moet het geheugen van de videokaart grootgenoeg zijn, en bepaalde software ondersteunen die de game gebruikt.

Nou is het vervangen van een videokaart van een laptop meestal bijna onmogelijk.
Je hebt dan ook nog geintergreerde videokaarten die in het moederbord zitten.
Daar kan je niks aan doen.

Om het te checken kan je naar : www.canirunit.com
Selecteer l4d2 en dan can i run it.

Dan zie je snel of je laptop dit aankan.

Als hij het niet aankan moet je denk ik een nieuwe laptop kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
+je Leuke tip die canirunit.com 4 gig moet echt wel voldoende zijn
en vraag me af of je er meer in kan gooien
volgens mij zit je al gauw met 4 gig aan de max tja en laptop videokaarten zijn nooit zo goed als hun type videokaart in gewone pc. en helaas meestal niet vervangbaar
je kan hooguit in de opties van de game de videosettings van de game lager instellen
maar das wel het enige vermoed dat readyboost met een usb stick hier ook geen optie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel, ik wacht een paar dagen voordat ik deze topic sluit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mwa op je max kom je niet zo gauw, tenzij je wel erg veel opent.
Als je een game speelt ben je zoiezo al vaak geneigd om programma's die je niet gebruikt te sluiten.
4 GB ram moet opzich genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals je zegt heb je 4 GB aan ram. dit is het maximale wat je kan hebben bij een 32 bits besturingssystem ( 64 bits kan tot max 8 GB aan) het heeft geen nut om er meer ram bij te doen want je laptop gebruikt dit dan niet. een nieuwe videokaart kan jammer genoeg ook niet omdat die vast zit aan het moederbord. het beste is een nieuwe laptop