Hoe krijg ik die brede grijze balk weg van mijn scherm?

Sinds gisteren vertoond mijn scherm op de laptop een brede horizontale balk onderin mijn scherm (zie foto).
Verder functioneert de computer normaal alleen is de tekst die in de grijze balk staat moeilijk te lezen. Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen? Ik hoop niet dat het het einde van mijn computer betekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
6.9K

Het beste antwoord

Gebeurt dit alleen onder win of is er ook al zo'n waas tijdens het opstarten? Zo niet als je in veilige modus start, dan ook (op F8 rammen vlak voor win geladen wordt)?

Heb je al eens gespeeld met de helderheid meestal dus via een Fn + ... combo? Wie weet heb je geluk is het een glitch die je zo kunt verhelpen.

Natuurlijk kun je ook nog eens je drivers eraf knikkeren en weer opnieuw installeren van je gpu eventueel icm driver sweeper om echt de zaak goed schoon te vegen. Hoewel dit niet direct op een driver probleem lijkt, niet geschoten is altijd mis.

Je kunt trouwens ook nog eens proberen een extern scherm aan te sluiten. Als die hetzelfde zou vertonen weet je iig zeker dat het probleem bij de gpu ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een vriend van mij had het ook maar daar veranderde het van kleur.
het zou een dure reparatie worden want of je scherm of videokaart is kapot dus gewoon wegbrengen naar een "computermannetje"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vervelend maar je scherm is defect