laptop ziet USB stick niet, autoradio wel (MP3), hoe kan ik weer aan de gegevens die erop staan?

hallo,

ik heb al tijdje (3/4 jaar) een 2gb USB stick (Emtec) waarvan ik altijd muziek draai in de auto via USB aansluiting op mijn sony autoradio/mp3.

nu wilde ik gisteren nieuwe nr's erop zetten en kreeg ik via laptop melding dat usb apparaat niet herkend wordt en dus niet zichtbaar in verkenner, via 2 laptops en 1 pc geprobeerd, zonder resultaat.

ik hem daarna weer geprobeerd in de auto en hier werkt die gewoon alsof er niks aan de hand is, dus wordt gewoon herkend.

nu is over algemeen dit niet zo'n probleem. usb sticks heb ik nog wel, alleen wil ik die muziek graag heel eraf halen want die heb ik verder nergens opgeslagen als alleen op usb.

iemand een idee hoe ik de usb toch nog kan benaderen om de muziek eraf te halen?

iemand een progr. of andere software hiervoor ?

ik hoor het graag

alvast dank

groet,
Hans

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Simpelweg zo'n ding op je lippen zetten en eens goed blazen wil wel eens (tijdelijk) helpen. Het vocht in je adem speelt hierbij vast ook een rol. Dus dat zo de contacten wellicht net iets beter contact maken met elkaar.

Ik hoor ook wel eens dat zo'n stickies in een linux omgeving vaak beter benaderbaar zijn dan in een win omgeving. Vooral dus bij gefecten/problemen. Dus je kunt nog eens zo'n linux live cd proberen.
http://livecdlist.com/
(zoiets als die system resque cd heeft misschien ook nog wel wat extra tools die mogelijk kunnen helpen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb geen idee, als je hem in meerdere pc's geprobeerd hebt, lijkt mij maar een logische k*t verklaring...hij is kapot.

Vermoedelijk ben je bijvoorbeeld tijdens opschakelen een aantal keer tegen de USB stick aangestoten en is daardoor in de connector iets kapot gegaan. (is bij die van mij ook zo, hij is net lang en daardoor zit hij in de weg als ik naar de 5 wil, hij is ook krom en werkt niet zo best meer.)

Ik heb een site gevonden met wat tips voor je, misschien dat het je toch nog lukt je muziek veilig te stellen.

Suc6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je antwoord alvast,
maar hij is niet (helemaal) kapot, dan zou die in de auto ook niet meer werken en dat doet die juist WEL nog dus. das is het vreemde eraan, alleen pc herkend hem niet, autoradio speelt vrolijk door op mp3 van de USB stick. ik raak hem verder ook niet aan onder het rijden, hij zit beschermd aangesloten via een kabel verlengd,.(radio zit ook bovenin dashboard en ver verwijderd van schakelpook enz.) maar iig dank voor je bijdrage :)
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik had wel gelzen dat hij het in de auto nog deed :-)
Maar vind het raar, nou ja computers zeg ik dan maar. Ik hoop dat je een oplossing vind (en ik hoop dat je hem hier ook vermeldt, ben benieuwd of je er iets aan kan doen, en wat dan.)