Hoe kun je het beste je toestenbord schoonkrijgen?

Stel, je laat een kop koffie met suiker opver je toetsenbord vallen, hoe kun je dan het beste je toetsenbord reinigen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, mooi gesteld deze vraag.
Puur hypothetisch zeker, die situatie die je schetst over die koffie met suiker? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)

Het beste antwoord

Toetsen er voorzichtig 1 voor 1 afwippen. Let op bij de spatiebalk en de entertoets: die zijn soms niet meer terug te plaatsen zonder uitzonderlijk veel gepuzzel.
Nadat je ze er hebt afgewipt, is 't schoonmaken redelijk goed te doen. Uiteraard zeer goed afdrogen voordat je 'm weer aan de stroom zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je op een desktop (gewone PC) werkt, is een kop koffie over je toetsenbord hoogstens het einde van je toetsenbord, al valt dat waarschijnlijk ook wel mee. Je kunt een gemiddeld toetsenbord het beste even onder de lauwe kraan houden als er veel koffie op terecht is gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.techzine.nl/tutorials/5/hoe-je-toetsenbord-schoon-te-maken.html

op deze website staat stap voor stap hoe je het beste je toetsenbord schoon kan krijgen

suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat nou als je geen vaatwasser hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon ouderwets met de hand en op de kachel op een theedoek laten drogen en uitlekken!!!
heb ik ooit gehad, en hoewel ik met wattenstokjes en alcohol geprobeerd heb de plakkerigheid te verwijderen is het nooit gelukt, bepaalde toetsen bleven hangen.
In de winkel adviseerde men mij om gewoon, een niet al te duur nieuw toetsenbord te kopen, en voortaan dranken en eten bij het toetsenbord weg te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk adviseren ze dat, verkopen hun weer een nieuw toetsenbord haha ;)
Voor de 12,50 die een toetsenbordje kost, kun je je afvragen of je niet gewoon beter een nieuwe haalt. Maar als je je verveelt, kun je idd alle toetsjes er af trekken (Volgorde onthouden is wel handig ;) ) toetsjes in de afwas gooien en bord met een vochtig doekje afnemen.
Ik vind het altijd knap hoe mensen het voor elkaar krijgen. Ik heb nu al 2 jaar hetzelfde toetsenbord, ik word er elke ochtend achter wakker met zoete koffie en heb nog geen enkele plakkende toets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een laptop, dan wordt het lastig. Voor een desktop zou ik een nieuwe halen, die kosten echt geen drol. Ik zag ze laatst bij de Mediamarkt liggen voor €5,-, da's de moeite van het schoonmaken niet waard. Anders heel voorzichtig schoonmaken met een wattip, zo droog mogelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik heb een toetsenbord van 110 euro. Ik gooi die niet weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ai, da's 'n ander verhaal. Ik heb zelf een laptop en 'n fijne husband die graag een chipsje eet tijdens het surfen. Ik heb al eens de stofzuiger over het toetsenbord laten gaan, met als gevolg dat ik de 9 toets ineens kwijt was. Hij zit er inmiddels weer op, maar een los toetsenbord is wel heel handig voor ongelukjes met koffie, bier, chips of als je gewoon heel erg veel roos hebt. Als je een toetsenbord van €110,- hebt, ben je misschien wel wat voorzichtiger.
Ik kan je niet verder helpen dan vochtige doekjes en wattendtaafjes. Maar de link van firstredrose staat vol goede info die ik zelf ook ga uitproberen.
Maak even een foto van je toetsenbord, zodat alle toetsen weer op de juiste plaats komen.
Succes!!
Bronnen: