wat is de beste low budget videokaart ?

Ik keek naar de radeon 6450 en de GeForce GT520,
maar eenmaal op internet werd er weer gezegd dat het slechte kaarten waren.

- Ik zoek een kaart voor rond de 50 eur, gebruik 3D voor CADCAM applicaties/rendering.
- Ik draai XP (3GB switch) 32bit, op dit moment heb ik een onboard display adapter, maar deze gebruikt teveel werkgeheugen. wil liever in 32bit blijven.
- wat voor kaart zouden jullie adviseren ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Voor 50€ kun je een 6570 krijgen. en dat is dan ook de sterkste kaart voor dat budget.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:XYxBCsIwEEXvMmsXJaVSc4CCC0Fod9JFSEYYiU2ZRBFK7u5EzcbNwH_vz9_gShzTmcniRHc8mRfo5eH97l_QUkVghzwQegcaVqZbhB8cAydhJloha3n97O2bmsqIhGgDf1VXQzXo0SZ044r26CLoC6i-kbUWZrFCB_IJWcwGSpX7NL7UuvbQw5xzfgM

GPU vergelijklijst (gebruik CTRL + F om snel een specifieke kaart te vinden).
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms ben je beter een high-end kaart van vorige reeks te kopen (bv Radeon 5), hangt er vanaf waarvoor je ze wil gebruiken, maar de pixel rate snelheid van de radeon 5970 ligt hoger dan de radeon 6990.
Zelf draai ik nu nog enkele Geforce 9800 GTX GPU's en deze zijn sneller dan bv een geforce 220... Mocht je tests, referenties, vergelijkingen willen is tweakers.nl de site to be