Ik heb een Toshiba A100 795 Laptop. vlgs handleiding kan er max 2Gb geheugen in.Wat als ik er 4GB instop?

Kan ik er Uberhaupt wel (2x 2Gb) 4Gb indoen zonder problemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er kunnen 3 dingen gebeuren.
- Het werkt.
- Het werkt niet.
- Het werkt wel maar het systeem ziet maar x GB.

Het kan zijn dat op het moment dat zo'n laptop uit komt grotere dan ... GB reepjes niet bestaan/heel ongebruikelijk zijn. Dan zou het kunnen zijn al dan niet via een bios update dat de laptop toch overweg kan met groter dan wat aangegeven staat in de handleiding.

Valt helaas met zekerheid niks over te zeggen. Of je moet iemand vinden die het zelf heeft uitgeprobeerd en weet of het wel, niet of deels werkt.

Uitproberen kan iig geen kwaad. Misschien kun je de RAM reepjes uit de laptop van een maat, buurman oid eens lenen om het uit te proberen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Volgens http://www.memory-up.com/memory_Finders/MemorySelector.aspx?modelid=33098&system=1 kan er trouwens max 4GB in.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik heb ook nog de meest recente handleiding opgezocht. Daar staat het volgende (zie plaatje).
Alleen of dat nu ook betekent dat je enkel 4x1GB erin kunt steken of dat die ook 2GB latjes slitkt is me niet duidelijk.

Toegevoegd na 31 minuten:
Dat 4x1GB gaat natuurlijk niet als je maar 2 sleuven hebt. Heel duidelijk is het niet maar ik vermoed dat die 2x2GB wel moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dan gaat ie stuk
je zet in een auto ook geen vrachtwagen motor