wat heb ik aan de turbo mode/hoe werkt hij, op deze processor Intel® Core™ i5-2520M 3Mb Cache, 2.50 GHZ ( 3.2GHz Turbo mode / Duo Core - 4 threads)?

ik wil weten hoe ik de turbo mode aanzet of gebruik???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (2)

Die gaat automatisch aan, je hoeft er niks voor te doen, alleen genoeg belasting creëren, want aan gaan voor niks is nutteloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus als ik een game bijv. BF3 speel gaat hij ato aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als de computer merkt dat de prestaties achteruit gaan, door bijvoorbeeld veel gebruik van de harde schijf, groot gebruik van videogeheugen, gaat deze turbo aan.
Turbo staat standaard aan. Eventueel is het wel uit te zetten via de bios. Overclockers kunnen daar baad bij hebben.

Hoe het werkt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Turbo_Boost
Komt er op neer dat wanneer je een hoop vraagt van je pc via de turbo mode automatisch een stukje overgeclocked wordt indien er ook ruimte voor is. Vooral mbt de warmte ontwikkeling.

Stel je hebt een 4 core cpu. Dan kan het ook zijn dat je bv bij gaming 1 of 2 cores intensief belast terwijl de andere niet zoveel te doen hebben. Dan is er dus best wel wat ruimte om die 1 of 2 cores een stuk harder te laten lopen dan dat ze standaard doen. Dat regelt de turbo mode dan dus.