bij de specificaties van een interne geheugenkaart zag ik staan 'Foutmelding - Niet-ECC', wat betekent dit?

het gaat om een 4GB DDR3 geheugenkaart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet dat ik zelf die fout heb, maar omdat ik binnenkort een game PC ga kopen.

Het beste antwoord

Dat deze geheugen bank niet voldoet aan de eisen van het bios
ECC betekent Error-correcting code memory
dus deze staat totaal geen fouten toe in de code
maar is ook in staat het te herstellen door de gegevens terug te lezen
het is blijkbaar mogelijk dat een 1 tje in binaire code
op de chips niet goed wordt ontvangen en veranderd in een nulletje
ECC geheugen merkt dit op en corrigeert dit
non ECC ziet het wel maar corrigeerd het niet (meteen)
omdat het meestal wel op de harde schijf goed staat

Vaak worden deze geheugen rams gebruik door echt belangrijke computers servers

beetje vrij vertaald van wiki zo knap ben ik nou ook weer niet ;)
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt, ik snapte wikipedia ook niet echt :p. Maar zou het handiger zijn om RAM geheugen met of zonder ECC te kopen?
capthavoc
12 jaar geleden
er zijn pc of moederborden die die niet zullen accepteren
(non ecc bankjes )
en dat is dan meestal zakelijk pc hardware
dus echt van die kantoor bakjes of server pc,s
maar dat staat wel in de spec van je moederbord
welke bankjes hij wel niet accepteert
een normale huis tuin en keuken pc zal daar vaak niet zoveel moeite mee hebben
maar kan me voorstellen dat ze tegenwoordig allemaal ecc zijn
en het is waarschijnlijk speciaal aangeven als het echt niet kan
Als er niets te vinden is zal ie waarschijnlijk allebei zonder probleem accepteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, bedankt.