Als het al zou kunnen(en het kan niet), dan wil je het nog niet eens, het RAM geheugen heeft de meeste directe verbinding met processor en de rest van je moederbord. USB heeft zo'n beetje de langzaamste verbinding met een aantal vertaalslagen er tussen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Oeps, ja Readyboost vergeten, het kan dus wel, echter zoals al verwacht blijft het resultaat achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet als RAM-geheugen. Met ReadyBoost (Windows Vista en Windows 7) kun je wel het flashgeheugen van een USB-stick (of geheugenkaart, etc.) gebruiken om de prestaties van je systeem te verbeteren. Verwacht hier overigens geen wonderen van: als je PC te sloom is door te weinig werkgeheugen, is het inbouwen van meer RAM-geheugen een betere optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zekere zin wel. In win vista en 7 is het mogelijk om ReadyBoost te gebruiken (zie eigenschappen van usb stick).

Het idee erachter is dat kleine bestandjes / stukjes data sneller te vinden zijn op een USB stick dan op de HD en dat je dus zo een beetje profijt kunt hebben van het gebruik van een USB stick tov traditioneel virtueel geheugen op een HD. Bij grote stukken data zal doorgaans het voordeel in het niet vallen bij de overdracht snelheid aangezien een USB stick meestal een stuk langzamer is dan een HD. Met USB3 is het misschien een ander verhaal maar ook USB3 sticks zijn niet per definitie sneller dan HD's dus dat is iets wat per stick bekeken moet worden.

Ik heb zelf ReadyBoost een tijdje uitgeprobeerd. Ik heb iig geen verschil gemerkt met regulier virtueel geheugen. Ben er daarom ook weer vanaf gestapt.