Wat is de beste oplossing in mijn situatie om gestreamde hd-films zonder haperingen te kijken?

Momenteel heb ik een 150Mbps N-router en een Playstation 3. Mijn 'gewone' computer is ook bekabeld op het netwerk aangesloten en hierop draait PS3 media server.

Nu is het zo dat bijna alles wat ik kijk boven de 720p, niet zonder haperen en stotteren op het beeld gepresenteerd wordt.

Heeft het zin om een andere (snellere) router aan te schaffen? of moet ik andere kabels gebruiken? (De pc is nu met het router verbonden met een 'gewone' witte utp-kabel. En de Ps3 is met een blauwe utp-kabel met het router verbonden.)

Op het moment van streamen wordt de internetverbinding en de router niet door andere apparaten gebruikt.

Kan ik er zelf nog wat aan doen, of is dit een tekortkoming van de soft en de -hardware? Een andere router aanschaffen kan nog, maar een nieuwe ps3 wordt me te gek :)

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet trouwens zeggen dat de internetverbinding door andere pc's en gsm's wél gebruikt wordt op het moment dat de router ook een stream doorgeeft. Zou een 300Mbps router dan meer kunnen trekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Weet je zeker dat het niet aan je PC CPU ligt, kijk eens naar taskmanager/taakbeheer of deze niet tegen de 100% aanloopt. Je PC moet namelijk decoden/encoden tegelijk om de stream te maken.

http://www.ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=5030

Toegevoegd na 12 minuten:
Overigens praat je over 150Mb/s en 300Mb/s maar dat zijn draadloze protocollen, als je over bedraad praat moet alles 1Gb/s zijn (PC/router/PS3) om de hoogst mogelijk snelheid te halen.

Toegevoegd na 3 uur:
Zit even wat te testen hier, en als je de buffer goed vol laat lopen, heb ik altijd goed beeld. Even PS3MS opstarten en even bij status kijken, je zal dan ook zien dat de bitrate normaliter niet over de 50Mb/s gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, da's ook een goeie! Thnx. Ga ik even naar kijken

Andere antwoorden (1)

Je hebt het over gestreamde films.
Daar bedoel je dus mee dat je de film online kijkt, je haalt ze dus niet eerst naar binnen.

De router is sneller dan je internet, dus een nieuwe router heeft weinig zin.
Ik denk dat je de data niet snel genoeg binnen krijgt.
Kan aan een paar dingen liggen.
Je internet verbinding is te langzaam.
De host is niet snel genoeg.

Hebt je hetzelfde probleem ook als je een film eerst download.

Als je het over streamen over je eigen netwerk hebt:
Hoe snel is je netwerk? 150 en 300Mbps gaat over draadloos, maar je werk met kabels, dus 100Mbit of 1Gigabit?

Toegevoegd na 4 minuten:
Je router is waarschijnlijk wel Gigabit maar is je pc en playstation dat ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar bedoel je dus mee dat je de film online kijkt, je haalt ze dus niet eerst naar binnen. Streamen is in dit geval van PC (lokaal opgeslagen) naar PS3 over het interne netwerk. Er komt dus geen internet aan te pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ MrTomaat, dat dacht ik ook, maar de vraagsteller had het zelf over het gebruik van de internetverbinding, dus wilde het ff zeker weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje dubbel inderdaad. Films zijn .mkv-bestanden of Avchd-bestanden die zijn opgeslagen op de computer en dan met Ps3 media server worden gestreamd. Maar tijdens het film kijken ben ik ook nog wel vaak in de weer met de telefoon die ook op het netwerk hangt, en die verbinding gaat dan wel naar buiten. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dan lezen vanaf het 2e gedeelte van mij mijn antwoord.
paulus811
12 jaar geleden
Een PS3 is niet geschikt om full HD in 1080P te streamen, de processor is daarvoor onvoldoende. Wat wel werkt is een echte mediaplayer (met Sigma chip) van bijvoorbeeld HDI Dune. Daarnaast kan de pc wellicht de gevraagde data niet snel genoeg leveren, omdat daar de harddisk de zwakke schakel is. Aan de kabels ligt het nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor:
http://www.engadget.com/2010/10/14/netflix-on-ps3-goes-disc-free-gets-1080i-streaming-and-5-1-surr/ En zeggen dat het nooit aan de kabels ligt is onzin. Slechte kabels kunnen rare effecten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hele stuk van Paulus klopt niet, -Ik krijg wel 1080p gestreamed naar mijn PS3(niet alle files maar wel een hoop) grappig genoeg ook een van de zwaarste 1080p films die ik heb.
-Het is niet zozeer de processor van de PS3 maar meer de proc. van PC die zwaar belast wordt. Een PS3 kan intern ook 1080P afspelen waarom dan niet een voor de PS3 geschikt gemaakte stream?
-De HDD is wel de laatste die de zwakke schakel is, een normale HDD doet 80MB/s-120MB/s een bedraad netwerk moet dat maar zien te halen. (let op grote B!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat overigens wel klopt is dat je beter een aparte mediaplayer aan kan schaffen, bij een PS3 is het altijd gezeik, maar dat is niet omdat de hardware het niet aan zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mr tomaat: daar zit ik ook een beetje aan te denken. Al dat gedoe nu met bestands types en maar halve ondersteuning en geen zoekfunctie, maakt het streamen naar een PS3 leuk, maar niet handig.