Kan ik gewoon een hardeschijf kopen en in mijn custom build computer doen? Zie link in beschrijving voor hardeschijf

http://www.beslist.nl/computers/d0000719296/z5KVo5yZo6RenpySlaSe/Samsung_SpinPoint_M7_%28_HM641JI_%29_Harddisk.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

zolang je maar SATA aansluiting hebt en geen ouderwetse IDE
en de aansluiting voor SATA voor stroom
maar ik zie wel dat dit een hele dunne is dus wellicht heb je ook een bracket nodig ?
kabel zit er meestal wel bij maar
kijk maar eens bij compatible bay
ik zou zeggen vergelijk je huidige HD er eens mee

Deze is niet de snelste met maar 5400 toeren
maar voor data opslag hoeft dat ook niet
Als je het wilt gebruiken voor besturing systeem dus c schijf
Dan zou ik toch een 7200 rpm zoeken.

Die 52 euro is wel erg verschillend met die van 92 euro
bij pico lop je hem waarschijnlijk mis
dus nog effe speuren levert vast wel wat op

maar over het algemeen zal ie prima voldoen
capthavoc
12 jaar geleden
De schijf die je aanhaalt is een laptop schijf. Dus niet echt bedoelt voor in een desktop pc. Hij heeft namelijk een 2.5" form factor dus die zal niet zomaar in een standaard 3.5" bay passen. Daar heb je dan zo'n bracket voor nodig.

Sata is sata dus verder het aansluiten wbt de bekabeling tussen HD en moederbord/psu moet geen probleem zijn. Tenzij je met een hele oude pc aan de gang zou zijn maar sata is toch al meer dan 5j algemeen goed. Nu zou het wel zo kunnen zijn dat bv je voeding maar 2 sata pwr stekkertjes heeft en die al benut worden door HD en disk drive. Ook niet echt een probleem dan kun je gewoonweg een molgex sata adapter kabeltje geruiken.

Ik zou een HD uit deze lijst kiezen ipv die je nu hebt aangehaald.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/333/serial-ata-harde-schijven.html
(en als het ff kan eentje met 7200rpm tenzij je enkel een schijf voor "permanente" data opslag zoekt en 3.5", rechts in te stellen)