headset gekocht, maar microfoon werkt niet op mijn computer. op mijn laptop wel hoe kan dat? en wat moet ik doen

ik heb een headset gekocht alleen de microfoon doet het niet op de computer, op de laptop wel.
eerder was er ook zo'n vraag, maar daar had ik niks aan.
kan iemand misschien precies uitleggen wat ik aan de instellingen moet veranderen. (als dat tenminste moet)
hoe kan ik het laten doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
27K

Antwoorden (2)

Ervan uitgaande dat je op een Windows-PC werkt, zou het kunnen zijn dat je via Volumeregeling bij Microfoonvolume nog een vinkje (bij dempen) moet weghalen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op je pc even naar Start > Configuratiescherm en dubbelklik op Geluid. Je ziet dan onderstaand schermpje in beeld verschijnen. Klik op het tabblad Opnemen en ga op zoek naar de microfoon van de headset. Klik met je rechtermuisknop op de naam, klik op Inschakelen en OK. Nu zou de microfoon moeten werken.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap wat je bedoelt, maar als ik hem inplug dan komt er dat er een stekker is gekoppelt (zoiets) en als ik daar kijk zie ik alleen dat 4de dingetje met die 2 snoeren.
realtek High Definition audio.
er staat dan ook niet aangesloten.
Pieter2011
12 jaar geleden
Misschien kun je hier iets mee?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/443035-Computer-herkent-headset-niet
Pieter2011
12 jaar geleden
Zo niet, dan zul je toch even moeten googelen op "computer herkent headset niet" of het merk van de headset. Je plugt hem waarschijnlijk verkeerd in of je moet software installeren. Een andere oorzaak voor het probleem kan ik niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is wel ingeschakeld