Is er een manier om een lichtnet adapter te repareren?

Mijn Lichtnet adapter voor mijn macbook is, waarschijnlijk, kapot: Als ik hem inplug geeft hij wel een rood/groen lichtje, en zegt mn macbook wel dat hij aangesloten zit, maar laad hij niet op.

Ook wordt het uiteinde, wat in mijn macbook steekt, vrij warm.

Is er een manier om dit op te lossen of kan ik een nieuwe gaan kopen voor freakin' 70 euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adapters liggen te kust en te keur in de snoertjesbak van de spullenhulp, zal je ongeveer €1,- kosten.

Antwoorden (4)

Ik zou het zelf niet gaan repareren. Dat lijkt me eerder gevaarlijk dan waarschijnlijk dat het je lukt.

Ook zou je batterij stuk kunnen zijn in plaats van je adapter. Probeer het daarom eerst eens met een andere adapter.

Is je adapter stuk, dan zou je nog kunnen kijken of er een derde partij is die goedkopere adapters levert. Of kijken of er nog garantie op je adapter zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer zo'n sukkel min. Wat is hier mis met dit antwoord?
Het repareren van een adapter is lastig. Het betreft een schakelende voeding, die met onderdelen werkt waar een hoge spanning op staat. Als de stekker die in de Macbook steekt warm wordt, lijkt het erop dat de stekker kortsluiting maakt. Als dat het enige probleem is, is dat gemakkelijk te verhelpen door de stekker te repareren of te vervangen. Je zou een reparateur kunnen vragen of die nog een kapotte adapter heeft, waar je de stekker af kunt halen. Je kunt dan, bijvoorbeeld met een kroonsteentje, de werkende stekker aan je adapter monteren. Het is de moeite van het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het herstellen is mogelijk, maar het moet gebeuren door een technicus. Vaak is de fout heel simpel, een goedkope condensator bv.
Maar de kostprijs van de herstelling gaat vaak richting nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet zelf gaan repareren. In de meeste gevallen zijn die dingen trouwens niet eens te openen, omdat ze dichtgeseald zitten. Om ze open te krijgen zul je dus de behuizing moeten forceren, wat op zich al tot gevaarlijke situaties kan leiden. Er zijn internetshops die vervangende en in veel gevallen goedkopere apparaten aanbieden, ikzelf zou gewoon een beetje in de rondte surfen en kijken of ik iets dergelijks kon vinden.